اکنون بهترین زمان تغییر اساسی در حوزه حقوق کار و تولید

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
یک دیدگاه
دوشنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۵


اکنون بهترین زمان تغییر اساسی در حوزه حقوق کار و تولید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

اکنون بهترین زمان تغییر اساسی در حوزه حقوق کار و تولید

 

 

644270209

 لزوم توسعه بیمه بیکاری برای مواقع بحرانی

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: حمایت قوه قضاییه از تمام عوامل عرصه کار و تولید است و این به معنای چرخش دستگاه قضایی به سمت گروهی خاص نیست.

محمدباقر الفت در همایش بررسی چالشهای حقوقی‌ و‌ قضایی کارگر و کارفرما اظهار کرد: مشارکت و استفاده از سهام باید جای خود را به استفاده از وامهای بانکی بدهد، زیرا مجموعه‌ای که از سهم و اوراق مشارکت استفاده می‌کنند، نسبت به کیفیت و ارتقای فعالیت خود پاسخگو است، اما مجموعه‌ای که از وام بانکی استفاده می‌کند، نسبت به این موارد پاسخگو نیست.

به گزارش ایرنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: ارائه تسهیلات بانکی بلای جان تولید کشور شده است، چون این نوع وام، سازندگان و تولیدکنندگان را مسؤولیت‌پذیر نمی‌کند و هیچ بانکی تاکنون از یک مدیر مجموعه تولیدی نپرسیده است که مجموعه متبوع چرا تولید با کیفیت پایین دارد یا برای تصاحب بازارهای جهانی تلاش نمی‌کند.

الفت با بیان این‌که تغییرات حوزه کسب‌و‌کار نیازمند حرکت جهادی است، گفت: نباید در برابر تغییرات مثبت سرسختانه مقاومت کرد، زیرا در حال حاضر باید به فکر تغییرات مثبت در این عرصه باشیم و در صورت تعلل در آینده دنیا ما را به سمت تغییرات خواهد کشاند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بهترین زمان برای اظهارنظر و تغییرات اساسی در حوزه حقوقی مرتبط با کار ‌و‌ تولید است، ولی در زمان ناچاری نمی‌توانیم تصمیمهای سازنده و مثبت بگیریم.

دستگاه قضا پشتیبان خط دفاعی اقتصاد مقاومتی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: دستگاه قضا پشتیبان خط‌ دفاعی اقتصاد مقاومتی است و این مقاومت بر مبنای عقل و انصاف و تفسیر درست از قانون قرار دارد.

وی با اشاره به حقوق کارگران، کارفرمایان و نمایندگان دولت، گفت: حمایت قوه قضاییه از تمام عوامل عرصه کار و تولید است و این به معنای چرخش دستگاه به سمت گروهی خاص نیست.

الفت با بیان این‌که صنعت ما ریشه‌دار نیست، خاطرنشان کرد: پیش از این صنعت ایران در حد مونتاژ بود و هم‌اکنون نیز در همین مرحله قرار داریم و این موضوع در زمان تحریمها با بروز مشکلات فراوان نمایان شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به قانون کار و تولید که سالها پیش تدوین شد، افزود: در آن زمان دیدگاه قانون‌گذار به سرمایه‌گذار، مانند سرمایه‌گذاران استکباری بود که زندگی اشرافی گری داشتند و نیروی کار را مورد بهره‌کشی و استثمار قرار می‌دادند، اما این نگرش باید تغییر کند و جای خود را به دیدگاه عاقلانه و منصفانه به کارگران و کارفرمایان بدهد. الفت با اعتقاد بر این‌که از نیروی کار و تولید در عرصه‌های سیاسی و انتخاباتی استفاده می‌شود، گفت: این امر باعث شده که تولید سوار بر سیاست شود و در برخی موارد با عوام‌فریبی کارگران ترغیب به انتخاب نامزدها با گرایشی خاص می‌شوند.

وی با بیان این‌که حمایت از کارگر در زمان ضعف تولید و صنعت بر عهده دولت است، گفت: در زمان رکورد اقتصادی و ضعف تولید، دولت باید از کارگر دفاع کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خواهان توسعه بیمه بیکاری برای حمایت از قشر کارگر در مواقع بحرانی شد. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
سعيد حميديان مقدم دوشنبه 2 اسفند 1395 - 5:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
قانون کار قانونی حمایتی و در جهت حمایت از کارگران است و بوسیله مصوبات سازمان بین المللی کار پشتیبانی می شود لذا هرگونه تغییر در این مقررات که دربرگیرنده مولفه مذکور نباشد موجب برهم خوردن توازن می شود. از سوی دیگر قانون کار ایران با استانداردهای حمایت از کارگران فاصله زیادی دارد و باید در این مسیر حرکت کند. لذا نمی توان به بهانه تغییر ساختار سرمایه داری در ایران چتر حمایتی از کارگران را برداشته یا کاهش داد

تصویر امنیتی را وارد کنید *