ایندپندنت: کره‌شمالی برای نخستین بار با سفر کارشناس حقوق بشری به پیونگ یانگ موافقت کرد

دسته: آخرین مطالب , حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶


ایندپندنت: کره‌شمالی برای نخستین بار با سفر کارشناس حقوق بشری به پیونگ یانگ موافقت کرد

ایندپندنت: کرهشمالی برای نخستین بار با سفر کارشناس حقوق بشری به پیونگ یانگ موافقت کرد

انتشار دهنده: سید محمد باقر نوربخش

  نشریه انلاین ایندپندنت گزارش داد: رهبر کره شمالی با سفر یک کارشناس مستقل حقوق بشری در راستای بررسی وضعیت معلولین در این کشور موافقت کرده است.

رسانه های آمریکا به نقل از نشریه آنلاین «ایندیپندنت» نوشتند، به دنبال موافقت کره شمالی برای میزبانی کارشناس سازمان ملل، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور معلولین در تاریخ سوم می (13 اردیبهشت) به پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، سفر خواهد کرد و به مدت پنج روز در آنجا اقامت خواهد داشت. صدای امریکا گفت ، سازمان ملل متحد بارها خواستار برقراری عدالت در کره شمالی به خاطر جنایات علیه بشریت در این کشور شده است. اما کره شمالی نیز همواره این اتهامات را رد کرده و قطعنامه های سازمان ملل را توطئه ای از سوی آمریکا و دیگر «نیروهای متخاصم» محسوب کرده است. اما کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در اقدامی بی سابقه پذیرفته است تا میزبان کاتالینا دواندس اگولار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور معلولین باشد.

اگولار کارشناسی مستقل است که از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای این مأموریت انتخاب شده و قرار است پس از پایتخت کره شمالی از استان جنوبی «هوانگهای» در این کشور نیز دیدار کند.

بنا به بیانیه منتشر شده از سوی سازمان ملل، تمرکز تحقیقات خانم اگولار در این سفر بر کودکان معلول خواهد بود. منبع: خبر گزاری ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *