ایران رتبه اول شتاب علمی دنیا را کسب کرد

دسته: آخرین مطالب , دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶


ایران رتبه اول شتاب علمی دنیا را کسب کرد

وزیر دادگستری خبر داد:
ایران رتبه اول شتاب علمی دنیا را کسب کرد


وزیر دادگستری گفت: به برکت ظرفیت و تلاش مضاعف جوانان ایران اسلامی، شاهد کسب رتبه اول شتاب علمی دنیا در سال گذشته میلادی توسط کشورمان بودیم.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جشن روز جوان در یزد افزود: علاوه بر اینکه سطح دنیا با همت و غیرت جوانان شاهد موفقیت های زیادی هستیم، در سطح جهان اسلام هم دستاوردهای بزرگی نصیب ملت و جوانان دلاور ما شده است.
وی ادامه داد: در چهار سال گذشته به خاطر فعالیت های جوانان فداکار و مومن ایران اسلامی با عزت و اقتدار رتبه علمی اول را در جهان اسلام به خود اختصاص داده و همچنین 14 دانشگاه ایران جزو دانشگاه‌های برتر جهان شناخته شده است.
وزیر دادگستری به فعالیت های علمی کشور با حضور دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: هم اکنون هشت هزار و 900 انجمن علمی دانشجویی در مراکز مختلف دانشگاهی کشور فعالیت جدی دارند.
پورمحمدی خاطر نشان کرد: علاوه بر انجمن های علمی، با حضور دانشجویان فعال و فداکار دارای پنج هزار و 600 نشریه در سطح دانشگاه های مختلف کشور هستیم . وزیر دادگستری گفت: کشور ما در سطح دنیا و منطقه، یک کشور جوان محسوب می شود و هم اکنون 23 میلیون نفر از جمعیت ما زیر 18 سال و 45 میلیون نفر زیر 35 سال هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
پورمحمدی گفت: تعداد مقالات منتشر شده در کشور دارای رشد 20 درصدی است و همچنین در مجموعه نشریات مختلف دانشگاهی نیز از 30 هزار و 945 مقاله به 41 هزار و 711 مقاله در سال 2016 دست یافته ایم.
وی افزود: هم اکنون 964 شرکت دانش بنیان در کشور و پارک های فناوری به ثبت رسیده است در حالی که در چهار سال پیش فقط 11 شرکت دانش بنیان وجود داشت.
وزیر دادگستری گفت: نظام ما به جوانان خود اعتماد دارد و هم اکنون قوی‌ترین شرکت‌های پردرآمد کشور که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و در آمدهای بسیار زیادی هم دارند با مشارکت جوانان است.
پورمحمدی به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: ملت ایران و جوانان با قدرت و عزت و حضور در پای صندوق های اخذ رای اقتدار و هوشیاری خود را نشان می دهند. مراسم بزرگداشت روز جوان با حضور استاندار یزد، مدیران و جوانان در سالن شهید صدوقی (ره) و همراه با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد. منبع: ایرنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *