ایجاد بدون ضابطه مؤسسات آموزش عالی در دولت گذشته

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۵


ایجاد بدون ضابطه مؤسسات آموزش عالی در دولت گذشته

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد

ایجاد بدون ضابطه مؤسسات آموزش عالی در دولت گذشته

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به سیاست‎‎های نادرست در دولت گذشته برخی مؤسسات آموزشی بدون ضابطه و با سرعت فزاینده‎‎ای در کشور ایجاد شدند به‌طوری‌که امروز در استان یزد 60 موسسه آموزش عالی با دانشگاه آزاد اسلامی رقابت می‎‎کند که متأسفانه از استانداردهای لازم ازنظر استاد و فضای آموزشی و تجهیزات کافی برخوردار نیستند.

دکتر «حمید میرزاده» در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان یزد با اشاره به مشکل زیان دهی برخی واحدهای استان، گفت: به لطف خدا و با برنامه‌های اجراشده حل مشکلات واحدها در دست پیگیری است و اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان کلید حل این مشکل است.

میرزاده افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا اثربخشی علمی، فرهنگی و پژوهشی خود را در کنار افزایش کیفیت حفظ کند اما این موضوع متأسفانه در برخی مناطق امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های نادرست در دولت گذشته برخی مؤسسات آموزشی بدون ضابطه و با سرعت فزاینده‎‎ای در کشور ایجاد شدند به‌طوری‌که امروز در استان یزد 60 موسسه آموزش عالی با دانشگاه آزاد اسلامی رقابت می‎‎کند که متأسفانه از استانداردهای لازم ازنظر استاد و فضای آموزشی و تجهیزات کافی برخوردار نیستند. رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست‌های متخذه برای برون‌رفت از مشکل زیان دهی واحدها اظهار داشت: تنوع‌بخشی درآمدها، توسعه تحصیلات تکمیلی و توسعه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان ازجمله مواردی است که واحدها می‌توانند برای حل مشکل زیان دهی واحدها از آن استفاده کنند.

وی با تاکید براین که قصد قطع همکاری با هیچ‌یک از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را نداریم، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با کارکنان خود ارتباط عاطفی دارد و سعی می‌کند این ارتباط را حفظ کند به همین سبب برای حل مشکل کارکنان مازاد واحدهای زیان ده، بازخریدی داوطلبانه را پیشنهاد داده‌ایم علاوه براین به افرادی که برای بازخریدی داوطلب شوند تشویق‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ایم.

میرزاده توسعه گردشگری در واحدهای دارای ظرفیت را یکی از راه‌حلهای دیگر برای برون‌رفت از زیان دهی و تأمین درآمد برای واحدها دانست و گفت: واحدهایی که دارای ساختمان‌های مهمانسرا و خوابگاهی بلااستفاده هستند می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و تورهای گردشگری را برای خانواده دانشگاه و پس‌ازآن برای متقاضیان خارج از دانشگاه راه‌اندازی کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح ساها (سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد) دراین دانشگاه گفت: روسای استان‌ها همان‌طور که بر روی توسعه و اجرای طرح ساها وقت گذاشتند می‌توانند با تمرکز بر طرح گردشگری تا 20 درصد از مشکلات مالی خود را حل کنند.

میرزاده در ادامه به مقایسه نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجو بین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 33 هزار عضو هیأت علمی تمام‌وقت یک به 46 است این در حالی است که این نسبت در کل کشور یک به 58 است.

وی افزود: 65 درصد از اعضای هیأت علمی استخدامی در دانشگاه آزاد اسلامی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی بوده و تنها 22 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان عضو هیأت علمی استخدام‌شده‌اند و مابقی جذب هیأت علمی دانشگاه از فارغ‌التحصیلان خارج از کشور است که حدود 17 درصد است.

وی از تمامی روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا واقعیت‌های دانشگاه را توسط رسانه‌های محلی و استانی منعکس کرده و از کیان دانشگاه دفاع کنند.

میرزاده در پایان با تشکر از معاونت پارلمانی دانشگاه به علت فراهم آوردن فضای تعامل با نمایندگان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان استان یزد، ابراز امیدواری کرد در فضای جدید مجلس حمایت نمایندگان از دانشگاه آزاد اسلامی ادامه یابد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *