اولویتهای پلیس در مبارزه با جرایم اقتصادی

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۰ دی ۱۳۹۵


اولویتهای پلیس در مبارزه با جرایم اقتصادی

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی عنوان کرد:

اولویتهای پلیس در مبارزه با جرایم اقتصادی

 926361285

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا، از روند رو به رشد پلیس در این حوزه طی 10 سال گذشته خبر داد.

سرهنگ مجید اعظمی مقدم گفت: مبارزه با جرایم اقتصادی، حوزه‌ای کاملاً حرفه‌ای است و ورود پلیس در این بخش علاوه بر آشنایی با جرایم و تخلفات آن، تخصص و توانمندی خاصی را می‌طلبد.

وی، دانش اقتصادی را اولین اصل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی دانست و با اشاره به برگزاری دوره‌هایی برای ماموران پلیس این حوزه در راستای ارتقای دانش و تخصص آنها، افزود: کارآگاهان پلیس باید به سطحی از توانمندی برسند که علاوه بر قابلیت شناسایی، پی‌جویی و مستندسازی جرایم اقتصادی، قادر به مصاحبه، بازجویی، تحقیق و بررسی باشند. اعظمی مقدم با اشاره به موضوع پیچیدگی و پویا بودن جرایم که طی این سالها به سرعت تغییر چهره، روش و استراتژی می‌دهند، گفت: از اهداف دیگر این دوره‌ها به اشتراک گذاشتن آخرین شیوه و شگردها، دستاوردها، یافته‌ها وکشفیات است که ضمن شناسایی، روشهای مقابله با آن و هم‌چنین نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهیم.

وی، بر آسیب‌شناسی فعالیتهای جرایم اقتصادی تأکید کرد و افزود: در این دوره‌ها، برای نماینده هر یک از استانها این فرصت فراهم می‌شود تا در یک محیط کاملا کارشناسی و تخصصی دیدگاهها، نظرات، آسیبها و چالشها را به اشتراک بگذارند و برای آن راه حل و پاسخ مناسبی پیدا کرده تا بتوانند دستیابی به نتایج را ارتقا دهند. معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: از ابتدای تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی، دوره‌های آموزشی مختلفی سالانه یک‌بار به صورت مستمر و مشترک در درون و برون سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا سطح آموزشها به گونه‌ای باشد که هر یک از فراگیران بتوانند به عنوان مربی در استان محل خدمتشان، این دانش را به دیگر کارکنان این حوزه منتقل کنند.

سرهنگ اعظمی ادامه داد: مبارزه با اختلاس، جرایم بانکی، زمین خواری، فرار مالیاتی و پولشویی از اولویتهای حوزه جرایم اقتصادی در این آموزشها به شمار می‌آید. وی به رشد قابل قبول عمل‌کرد پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی طی 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از این رشد مربوط به آموزشهای ارائه شده، تعاملهای درون و برون سازمانی و نیز احصاء معایب و کاستیها و رفع آن است. معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا به برگزاری دوره‌های آموزشی در استانها، اشاره کرد و افزود: در این دوره‌های آموزشی از اساتید مجرب و متخصص در بخشهای کشف جرم، حقوقی و …. ، در راستای انتقال تجارب و اطلاعات به فراگیران بهره می‌بریم.

سرهنگ اعظمی در پایان گفت: پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی علی‌رغم محدویتها با پشتکار، انگیزه و حمایتهای ویژه فرمانده محترم نیروی انتظامی و سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا توانسته روند رو به رشدی را طی کند اما به این سطح راضی نیستیم؛ درصدد هستیم این پلیس به یک مرجع کاملا حرفه‌ای و تخصصی تبدیل شود.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *