اهمیت به علوم انسانی پیشرفت کشور را در پی دارد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ خرداد ۱۳۹۶


اهمیت به علوم انسانی پیشرفت کشور را در پی دارد

سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم تشریح عملکرد ایسپا در ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی با اشاره به تحکیم جمهوریت اظهار داشت: انتخابات در کشور سبب تحکیم جمهوریت و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تنها در نظام مردم سالاری مشارکت سیاسی شهروندان صورت میگیرد.

 

وی بیان کرد: ایسپا با انجام ۱۰ موج نظرسنجی اقتدار ملی و اجتماعی مردم را بی واسطه معرفی کرد، زیرا شهروندان نقشی مهم را ایفا می‌کنند.

پور علی ادامه داد: نظر سنجی می‌تواند گرایشات را معرفی و شناسایی کند و زمینه انجام کارهای پژوهشی در کشور را ایجاد کند که نظر سنجی وسیله‌ای برای اندازه گیری کمیت‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: نظرسنجی می‌تواند مطالبات مردم و نیازهای جامعه را مشخص کند و اتفاقاتی که در آن صورت می‌گیرد میل و خاستگاه اجتماعی افراد در آن مشخص می‌شود. معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: نظرسنجی سبب ارتقای اعتبار حرفه‌ای افراد می‌شود و بنابر فرمایش رهبری جهاد دانشگاهی باید فراتر از جریانات سیاسی عمل کند که اگر کسی بخواهد این نهاد را سیاسی بداند ظلم بزرگی انجام داده است.

در ادامه مراسم محمد آقاسی رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران گفت: اگر به علوم انسانی بها داده شود قطعا باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شود که معرفی علم در یک بستر اجتماعی شکل می‌گیرد و سمت و سوی پژوهش‌ها در این حالت تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: ایسپا بعد از مدت ۱۵ سال در حال سامان بخشیدن به اقدامات خود است، بطوریکه مرکز افکارسنجی از سال ۱۳۸۰ در معاونت جهاد دانشگاهی تشکیل شده تا در حوزه‌های مختلف به سرعت ورود کند و اطلاعات و پژوهش‌های خوبی را در این زمینه به وسیله نیروهای خود انجام دهد.

رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران عنوان کرد: طرح‌های مختلف نظرسنجی از جمله فرهنگ دینی، فرهنگ‌های دینداری، مسائل اجتماعی، مسائل خانوادگی، سبک زندگی، مطالعات اقتصادی و فضای مجازی امروزه به صورت مستمر به وسیله این نهاد انجام می‌شود و در راستای نتایج آن پژوهش‌های خوبی به وسیله کارشناسان صورت می‌گیرد. وی تأکید کرد: در طی این مدت تعداد ۵ هزار پرسشگر تربیت شدند و از نظر نظرسنجی یک رکورد قابل توجهی به وسیله ایسپا بر جای گذاشته شده و ۱۴ هزار پرسشگر در سراسر کشور اطلاعات نظرسنجی را جمع‌آوری کرده‌اند. آقاسی با بیان اینکه طرح‌های تلفنی ملّی به صورت همزمان در سراسر کشور در یک روز انجام شده، افزود: از دل این طر‌ح‌ها پژوهش‌های مختلف انجام می‌شود و نتایج آن به مسئولان ذیربط اطلاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در ایسپا نرم‌افزار سبز با هدف گردآوری اطلاعات و نظارت و سهولت بیشتر طراحی و به بازار آمده است و کار اصلی‌اش نظرسنجی با هدف تخمین بهتر واقعیات و نظرات جامعه است.

رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی و پیامک نظرسنجی‌شان از واقعیت به دور است و در سال ۹۵، ۱۰ موج و همچنین در سال ۹۶، ۱۲ موج به صورت حضوری و تلفنی نظرسنجی صورت گرفته است. وی ادامه داد: ایسپا مشارکت ۷۲ درصدی مردم را پیش‌بینی کرده بود و همچنین میزان رأی مردم به روحانی و رئیسی را توانسته بود درست پیش‌بینی کند.

آقاسی اظهار کرد: انتشار نظرسنجی قطعاً در توسعه کشور مؤثر است و ما به این مسئله ایمان داریم، زیرا این طرح باعث شده صداهای گم شده مردم به گوش مسئولان برسد و ایسپا مستقل از سازمان‌های دولتی عمل می‌کند و هیچ‌گونه ردیف بودجه‌ای ندارد. منبع: باشگاه خبرنگاران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *