اهتمام ویژه به نخبگان در برنامه ششم توسعه

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۵


اهتمام ویژه به نخبگان در برنامه ششم توسعه

نایب‌ رییس کمیسیون آموزش تاکید کرد:

اهتمام ویژه به نخبگان در برنامه ششم توسعه

210064019

داود محمدی افزود: دولت باید دستگاهها را موظف به استفاده از نیروهای نخبه کند ضمن اینکه شرایطی را فراهم کنیم تا آنهایی هم که از کشور رفته‌اند بازگردند.
وی بابیان اینکه معاونت علمی رئیس‌جمهور اقداماتی را در جهت جذب نخبگان انجام داده گفت:‌ در حال حاضر کارهای خوبی انجام می‌شود اما در داخل کشور ما هم در به‌کارگیری تحصیل‌کردگان و نخبگان و هم با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم.
وی ‌با اشاره به اینکه باید به هر شکلی از نیروهای توانمند داخلی استفاده کنیم، تاکید کرد: از سالهای گذشته برنامه‌ریزیهای انجام‌شده که آثار خوبی داشته و امیدواریم در آینده آثار بهتری داشته باشد.
این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: این کمیسیون در جهت استفاده از نیروهای متخصص و نخبه در کارهای تحقیقاتی بررسیها و برنامه‌هایی دارد و اخیراً نیز در برنامه ششم توسعه تلاش شد تا دریکی دو بند استفاده از نخبگان در دستگاهها مدنظر قرا گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: درواقع کمیسیون آموزش پیشنهاد‌های خوبی را در جهت استفاده از نیروهای نخبه و اولویت دادن این افراد به کارهای تحقیقاتی در برنامه ششم توسعه ارائه کرد و ما امیدواریم در کمیسیون تلفیق مورد تایید قرارگرفته و در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه به‌تدریج وضعیت نخبگان در جامعه بهتر شود گفت:‌ روند خروج نخبگان از کشور به کشورهای خارجی بسیار نگران‌کننده است باید تا جایی که می‌توانیم تلاش کنیم تا از این افراد در کشور خودمان استفاده کنیم ضمن اینکه دستگاههای اجرایی و به‌ویژه دولت نسبت به این مسأله اهتمام ورزند.
محمدی ادامه داد: دولت می‌تواند دستگاهها را موظف به استفاده از نیروهای نخبه کند و امیدوار هستیم که مجلس هم بتواند در استفاده از این نیروها قدمهایی بردارد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره اینکه چگونه می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا افرادی که از کشور رفته‌اند، بازگردند گفت:‌ ما موظف هستیم این کار را انجام دهیم و کشور ما در جهت توسعه نیازمند به نیروهای نخبه است و شکی دراین مسأله نیست.
این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی در جهت توسعه استفاده از نیروهای علمی، توانمند و نخبه است و باید زمینه بازگشت آنها فراهم شود. البته در دولتهای گذشته و دولت فعلی هم اقدامات خوبی انجام‌شده که امیدواریم همه آنها نتیجه‌بخش باشد.
وی در پایان درباره نقش مجلس در انجام قانون‌گذاری برای فراهم کردن شرایط جذب نخبگان اظهار کرد: مجلس قانون‌گذاری می‌کند و نظارت بر اجرای قوانین را در دستور کار دارد و کمیسیون آموزش هم سعی می‌کند که آنچه در برنامه ششم در نظر گرفته به‌صورت قانون درآید. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *