انعکاس جهانی بیانات رهبر معظم انقلاب

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵


انعکاس جهانی بیانات رهبر معظم انقلاب

انعکاس جهانی بیانات رهبر معظم انقلاب

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم، انعکاس گسترده ای در رسانه های جهانی داشته است.
عدم تاثیر برجام در وضع معیشت مردم، موضوعی است که مورد توجه برخی از این رسانه ها قرار گرفته است. مقام معظم رهبری در این رابطه فرموده بودند:
«شش ماه هم از امضای برجام میگذرد، هیچ تأثیر محسوس و ملموسی هم در وضع معیشت مردم به وجود نیامده است؛ [درحالی‌که] خب، برجام اصلاً برای برداشتن تحریمها بود؛ برای اینکه تحریمهای ظالمانه برداشته بشود.
مگر غیر از این است؟»
خبرگزاری دویچه وله آلمان (DW)، رادیو اروپای آزاد (Radio Free Europe)، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا (New York Times)، دیلی استار لبنان (Daily Star)، ای بی سی نیوز آمریکا (ABC News) و … این بخش از سخنان رهبری را بیشتر مورد توجه قرار داده و با تیتر “رهبر ایران:
مردم ایران از توافق هسته ای بهره ملموسی نبرده اند” به انعکاس بیانات آیت الله خامنه ای پرداخته اند.
روابط عربستان و اسرائیل، بخش دیگری از بیانات رهبری است که مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفته است. رهبر انقلاب در اینباره فرمودند: «اینکه دولت سعودی علناً با رژیم صهیونیستی بنا کند به مُغازِله کردن و رفت‌وآمد را علنی بکند، خنجری است بر پُشت امّت اسلامی. شکّی نیست که این کاری که سعودی‌ها کردند -ارتباطات آشکار با رژیم صهیونیستی- این واقعاً خنجری است که از پشت بر امّت اسلامی وارد شد؛ خیانت بزرگی کردند، اینها گناهکارند، لکن اینجا هم دست آمریکا در میان است.
دولت سعودی چون تابع آمریکا است، چون مسخّر آمریکا است، چون چشمش به دهان آمریکا است، این غلط بزرگ را انجام داد؛ اینجا هم پای آمریکا در میان است.»
پایگاه صهیونیستی آی 24 نیوز (i24 News)، خبرگزاری شین هوا چین (Xingua)، پایگاه جوییش کانفرنس (Jweesh Confrenss) و … با تیترهایی چون “رهبر عالی ایران، روابط دولت سعودی با اسرائیل را محکوم کرد”، “[آیت الله] خامنه ای روابط عربستان و اسرائیل را حمله به اسلام خواند”، “ایران می گوید روابط عربستان و اسرائیل، خنجری بر پشت جامعه اسلامی است” و … به انعکاس بیانات رهبری پرداخته اند.
عدم مذاکره با آمریکا درباره مسائل منطقه نیز توجه رسانه های غربی را به خود جلب کرده است. آیت الله خامنه ای در اینباره فرمودند: «اینکه می‌گوییم با آمریکا نمی‌شود مذاکره کنیم، برای تجربه‌ی برجام است.
در مسائل منطقه مذاکره با آمریکا سم مهلکی است/ باید راه خودمان را برویم، بگذارید دشمن دنبال شما بدود/ مذاکره شما را از راه صحیح منحرف می‌کند. از شما امتیاز می‌گیرند و به شما هیچ نمی‌دهند.
زورگویی و استکبار جهانی یعنی همین.»
پایگاه خبری شبکه بی بی سی (BBC)، المانیتور آمریکا (Al Monitor)، پایگاه تایمز اسرائیل (Times of Israel)، هاآرتص (Haaretz) و … تیتر خود را در همین رابطه انتخاب کرده اند. “بی بی سی” در خبری تحت عنوان “رهبر ایران: مذاکره با آمریکا درباره منطقه سمی مهلک است” نوشت: “آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، می‌گوید که تجربه برجام و بدعهدی آمریکا در عمل به تعهداتش نشان می‌دهد که مذاکره با این کشور درباره مسائل منطقه‌ای سمی مهلک خواهد بود. آقای خامنه‌ای از تمایل آمریکا برای گفت‌گو با ایران درباره مسائل منطقه خبر داده، اما تأکید کرده است که در هیچ مسئله‌ای نمی‌توان و نباید به حرف آمریکا اعتماد کرد.”
منبع: روزنامه خراسان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *