اندر حکایات روانشناسی

دسته: حکایات و داستان های پند آموز
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵


اندر حکایات روانشناسی

اندر حکایات روانشناسی

 

محمدرضا محمدی جرقویه ای

شخص متفرقه اول (نویسنده):  باور کنید هر چی می‌کشیم از دست این روانشناسان می‌کشیم! تا وقتی علم روانشناسی وارد حوزه علوم نشده بود زندگی ما آدمها شیرین‌تر بود بیشتر عمر می‌کردیم و به زندگی خوش‌بین‌تر بودیم. نه این‌که فکر کنید من بدبین باشم چند ماه قبل هم روزنامه‌ای تیتر زده بود که یکی از علل طلاق روانشناسان هستند!

شخص متفرقه دوم: مگر چه شده است؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): مگر نشنیدی که یکی از نمایندگان مجلس که قبلاً یک خبرنگار را درحالی‌که به قول خودش خبرنگاران را خیلی دوست دارد، کتک زده بود، لایحه برنامه ششم را با عصبانیت پاره کرده بود و به‌طرف هیأت رئیسه پرتاب کرده بود

شخص متفرقه دوم: چرا شنیدم و به نظر من اصلاً هم کار درستی نکرده بود و اتفاقاً موردانتقاد همه هم قرار گرفت …

شخص متفرقه اول (نویسنده): یا در یکی از شهرستانها معلمی دست دانش‌آموزی را سوزانده بود و چه غوغایی به پاشد

 شخص متفرقه دوم: خوب قبول کن این رفتارها درست نیست. حالا چه ربطی به روانشناسان بیچاره دارد؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): درگذشته وقتی در مدرسه کتک می‌خوردیم والدین ما خوشحال هم می‌شدند که ما را زدند و داریم آدم می‌شویم ولی از وقتی پای روانشناسان به جامعه باز شد با توصیه‌های بی‌جایی که کردند نگاه جامعه را عوض کردند و حالا ما اگر برای سلامتی خودمان اقدامی بکنیم در اثر تلقین روانشناسان تو و امثال تو این رفتارها را بد برداشت کرده و محکوم می‌کنید!

شخص متفرقه دوم: مثلاً چه توصیه‌های؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): مثلاً روانشناسان میگویند: وقتی عصبانی هستید بچه‌ها را نزنید! یکی نیست به ایشان بگوید وقتی آرام گرفتیم یا وقتی بچه‌ها درسشان را خوب می‌خوانند ایشان را بزنیم؟ آخر این هم شد توصیه؟ یا توصیه می‌کنند خشم خود را خورده و از دادوفریاد موقع عصبانیت خودداری کنیم. یکی نیست بگوید خوب اگر موقع رفع عصبانیت عربده بکشیم که می‌شود مستی و بدمستی! تازه اصلاً آن موقع دادمان نمی‌آید!

شخص متفرقه دوم: اینها چه ربطی به‌سلامتی دارد؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): تحقیقات پزشکی ثابت کرده کسانی که موقع عصبانیت خشم خود را بروز می‌دهند خیلی بیشتر از کسانی که خودخوری می‌کنند، عمر می‌کنند!

شخص متفرقه دوم: حالا تو میگویی اگر یک نماینده‌ای کسی را کتک زد یا عصبانی شد و لایحه‌ای را پاره کرد، چه واکنشی به خرج بدهیم؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): به‌دوراز تلقینات روانشناسان و حتی علمای اخلاق این رفتارها را نوعی ورزش و یا فعالیت در جهت کسب سلامتی بدانیم و خوشحال باشیم که نماینده مجلس که الگوی مردم است حتی موقع کار هم به‌سلامتی می‌اندیشد و کاری نمی‌کند که خدای‌ناکرده این سرمایه‌های نظام به این مفتی از دستمان برود!


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *