انتقال سفارت آمریکا به قدس مانع روند گفتگوی صلح

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۷ دی ۱۳۹۵


انتقال سفارت آمریکا به قدس مانع روند گفتگوی صلح

انتقال سفارت آمریکا به قدس مانع روند گفتگوی صلح

 659761769

به نوشته روزنامه فرامنطقهای القدسالعربی، «صائب عریقات»، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در جمع خبرنگاران با هشدار به دونالد ترامپ، رئیسجمهور منتخب آمریکا نسبت به انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی تأکید کرد که چنین تصمیمی روند صلح با اسراییل را از بین خواهد برد.

عرقات تأکید کرد: «وضعیت شهر قدس اشغالی باید موضوع مذاکره میان دو طرف فلسطینی و اسراییلی باشد و امروز اتخاذ هرگونه تصمیمی در این خصوص روند صلح را از بین خواهد برد.»

در مقابل نمایندگانی از تیم ترامپ تأکید کردند که اکنون خیلی زود است که ترامپ اعلام کند چه زمانی به وعده جنجالی که طی تبلیغات انتخاباتی داده بود، مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس عمل خواهد کرد. این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این انتخاب ترامپ استقبال کرده است. ترامپ بارها در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که با هرگونه اقدام سازمان ملل برای اعمال خواست خود بر اسراییل مقابله کرده و در صورت پیروزی در انتخابات سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد. با این‌که کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ قانونی مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس را تصویب کرده بود اما نهادهای آمریکایی مربوطه اجرای این امر را در راستای منافع امنیت آمریکا به تأخیر انداختند.

منبع: کانال تخصصی حقوق بین‌الملل


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *