انتقاد نیویورک تایمز از شیوه رأی‌گیری آمریکا

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۰ دی ۱۳۹۵


انتقاد نیویورک تایمز از شیوه رأی‌گیری آمریکا

انتقاد نیویورک تایمز از شیوه رأیگیری آمریکا

 802307293

نیویورکتایمز در سرمقاله خود سیستم رأیگیری آمریکا را موردانتقاد سخت قرار دارد.

دونالد ترامپ اکثریت رأی نمایندگان ایالتهای مختلف برای انتخاب ریاست‌جمهوری را نیز که در پنسیلوانیا گردآمده بودند به دست آورد تا رسماً به‌عنوان ریاست‌جمهوری آینده آمریکا تا یک ماه دیگر گام به کاخ سفید نهد، اگرچه در سرمقاله نیویورک‌تایمز سیستم رأی‌گیری آمریکا موردانتقاد سختی قرار گرفت. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن‌پست نوشت: روز شنبه در پنسیلوانیای آمریکا 538 عضو کالج انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا جمع شدند و در نهایت رأی‌گیری تا ساعت 5 عصر به طول انجامید تا دونالد ترامپ توانست به حدنصاب 270 رأی برسد. قرار است جزییات این رأی‌گیری در روز 6 ژانویه در مجلس سنا اعلام شود.

همزمان با این رأی‌گیری گروهی از مخالفان در جلوی ساختمان محل اجتماع نمایندگان گردآمده و به دادن شعار و تظاهرات پرداختند.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود با طرح این پرسش که در 16 سال گذشته دو بار فردی به‌عنوان ریاست‌جمهوری گام به کاخ سفید گذاشته است که در عمل رأی کمتری در میان مردم به دست‌ آورده است به انتقاد از این قانون پرداخت و خواستار تغییر آن شد.

در این نوشته که از سوی تیم ادیتوریال این روزنامه معروف منتشر شد با اشاره به 2 میلیون و 800 هزار رأی بیشتر هیلاری کلینتون و رأی بالای دودرصدی او نسبت به ترامپ و اشاره به شرایطی که رأی الکترال در بیش از 100 سال قبل تمهید شده بود، خواسته شد که با شرایط امروز این شیوه انتخاباتی تغییر کند. این رسانه با انتشار عکسی سمبولیک که با شلیک یک گلوله شکافی بزرگ در پنجره رأی‌گیری صورت گرفته، این شیوه رأی‌گیری را ناکارآمد و غیر منطبق با شرایط امروز دانست. منبع: همشهری آنلاین.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *