انتقاد شدید سازمانهای حقوق بشر آلمانی از سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا

دسته: بین المللی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۵


انتقاد شدید سازمانهای حقوق بشر آلمانی از سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا

به مناسبت روز پناهندگان در آلمان مطرح شد

انتقاد شدید سازمانهای حقوق بشر آلمانی از سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا

سازمان دفاع از حقوق پناهندگان آلمان و سازمان عفو بین‌الملل به مناسبت روز پناهندگان (۳۰ سپتامبر) سیاست اتحادیه اروپا در قبال پناهندگان و بستن توافق با کشورهایی که خود عامل پناهندگی هستند را شدیداً موردانتقاد قراردادند.
به گزارش نشریه «دی سایت»، سازمان دفاع از حقوق پناهندگان آلمان «Pro Asyl» و سازمان عفو بین‌الملل به اتحادیه اروپا درباره توافق پناهندگان با کشورهایی مانند مصر و سودان که اخیراً از طرف برخی مقامات اروپایی مطرح‌شده است هشدار دادند.
این دو سازمان حقوق بشری انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا وارد کردند.
«ویبکه یودیت»، از کارشناسان سیاست پناهندگی سازمان عفو بین‌الملل در آلمان دراین‌باره اظهار داشت: کمیسیون اروپایی سعی می‌کند مسؤولیت خود برای پناهندگان را همچنان به بیرون از مرزهای اروپایی منتقل کند.
این دو سازمان حقوق بشری به مناسبت روز پناهندگان در آلمان (30 سپتامبر) انتقاد شدید خود به سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا را وارد کردند.
سازمان عفو بین‌الملل این انتقاد را وارد کرد که اتحادیه اروپا همچنین با کشورهایی قرارداد می‌بندد که حتی خود انسانها را سرکوب می‌کنند.
یودیت تصریح کرد که اتحادیه اروپا همچنین ابایی از این ندارد که با دولتهایی همکاری کند که خودشان نقض حقوق بشرهای شدیدی را مرتکب شده و به‌این‌ترتیب انسانها را مجبور به فرار می‌کنند.
همچنین سازمان دفاع از حقوق پناهندگان آلمان نیز به رویکرد اتحادیه اروپا در قبال پناهندگان انتقاد سختی وارد کرده و «گونتر بورکهارت»، رئیس سازمان دفاع از حقوق پناهندگان آلمان موضع سیاستمداران اروپایی در قبال مسأله حقوق بشر را ریاکارانه دانست.
سران کشورهای اروپایی در نشست اخیر خود بستن توافق پناهندگان مشابه ترکیه با برخی کشورهای آفریقایی به‌منظور کاهش هجوم پناهندگان به اتحادیه اروپا را مدنظر قراردادند. در بین کشورهای آفریقایی مدنظر اروپا مصر و سودان هم قرار دارند.
سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به گزارش اخیر خود مبنی بر اینکه دولت سودان در این سال 30 بار سلاحهای شیمیایی علیه مردم خود به‌کاربرده است تأکید کرد که همان نیروهای امنیتی که برای فرار حدود 3.7 میلیون سودانی مسؤول هستند حالا باید از این مسأله جلوگیری کنند که پناهندگان از طریق سودان به دریای مدیترانه دسترسی پیدا کنند.
یودیت از سازمان عفو بین‌الملل آلمان همچنین به شرایط بد حقوق بشر در مصر اشاره‌کرده و اظهار داشت: تنها در سال گذشته نیروهای امنیتی مصر حداقل 20 سودانی و یک دختر هشت‌ساله سوری را در مرزهای خود هدف گلوله قراردادند.
وی همچنین توافق پناهندگان اتحادیه اروپا با ترکیه را غیرانسانی ارزیابی کرد.
بورکهارت نیز دراین‌باره گفت: اینکه توافق پناهندگان با ترکیه را به‌عنوان اصل سیاست پناهندگی مشترک اروپایی به نمایش درآوریم یک تابوشکنی فاجعه‌آمیز است.
این سازمانهای حقوق بشری همچنین این مسأله را بادید انتقادی می‌بینند که بسیاری از پناهندگان در آلمان دیگر از حمایتهای کامل برخوردار نمی‌شوند و الحاق آنها به خانواده‌هایشان سخت‌تر شده است. در همین حال تقریباً هفتاد درصد پناهندگان سوری و 30 درصد پناهندگان اریتره از حمایتهای یارانه‌ای برخوردار می‌شوند.
بورکهارت دراین‌باره گفت: این خواست اعلام‌شده دولت آلمان بود که از پیوستن اعضای خانواده پناهندگان به آنها جلوگیری کند. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *