انتقاد انجمن بین‌المللی خبرنگاران از رژیم صهیونیستی

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۵


انتقاد انجمن بین‌المللی خبرنگاران از رژیم صهیونیستی

انتقاد انجمن بینالمللی خبرنگاران از رژیم صهیونیستی

دنیای حقوق به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، کمیته اجرایی انجمن بینالمللی خبرنگاران از رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق خبرنگاران فلسطینی و حمله به آنها در هنگام پوشش اخبار انتقاد کرد و این اقدام را مغایر با قوانین و معاهدات بینالمللی دانست.

184939604

کمیته اجرایی انجمن بین‌المللی خبرنگاران از رژیم اشغالگر قدس به خاطر نقض آشکار حقوق خبرنگاران فلسطینی، محدود کردن دامنه فعالیتهای آنها و همچنین حمله به آنها در هنگام پوشش اخبار انتقاد کرد و گفت که این اقدامات نظامیان اسرائیلی ناقض معاهدات و قوانین بین‌المللی مربوط به حقوق خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است.

این کمیته در نشست اخیر خود که در پایتخت کشور بلژیک برگزار شد، تأکید کرد که آزادی عبور و مرور و انتقال خبرنگاران از منطقه‌ای به منطقه دیگر یکی از ضرورتهای پوشش و تهیه اخبار است و هرگونه اقدامی که باعث ایجاد اختلال درحرکت و انتقال خبرنگاران شود، مغایر با قوانین و معاهدات بین‌المللی و همچنین ناقض آزادی رسانه و مطبوعات است. این کمیته بین‌المللی همچنین از انجمن بین‌المللی خبرنگاران خواست که طی نامه‌ای به اسرائیل بر معتبر بودن کارت صادرشده این انجمن تأکید کنند. کمیته اجرایی انجمن بین‌المللی خبرنگاران همچنین ضمن ابراز نگرانی به خاطر تصمیم اخیر حکومت رژیم صهیونیستی مبنی بربستن دفاتر رسانه‌های فلسطینی، بر ادامه حمایتهای خود از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای فلسطین تأکید کرد. خبرگزاری صداوسیما


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *