انتقادهای تند شیخ «نعیم قاسم» از دبیرکل سازمان ملل

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶


انتقادهای تند شیخ «نعیم قاسم» از دبیرکل سازمان ملل

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز دوشنبه در بیروت با «سیگرید کاگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان دیدار کرد و انتقادهای تندی از مواضع «آنتونیو گوترش» در قبال مقاومت مطرح کرد.

به گزارش تارنمای «العهد» شیخ نعیم قاسم در این دیدار از گزارش اخیر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره قطعنامه 1559 که در سال 2004 به تصویب رسید انتقاد کرد و گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل یک گزارش خصمانه علیه حزب الله و مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست است و ربطی به قطعنامه 1509 ندارد. این گزارش کاملا با رویکرد آمریکایی اسرائیلی همسویی دارد.

دبیرکل سازمان ملل چندماه پیش در گزارش خود مدعی شد که مسلح بودن حزب الله می‌تواند قدرت دولت لبنان را به خطر بیاندازد و این مساله با تعهدات لبنان در قطعنامه‌های 1559 و 1701 تعارض دارد، شیخ قاسم افزود: این گزارش به مثابه تلاش مذبوحانه ای برای اختلاف افکنی در بین لبنانی ها و تحریک مردم علیه مقاومت است و ما از تکرار چند باره عبارت های خصمانه در بندهای این گزارش می فهمیم که قدرت های سلطه گر از پیروزی های حزب الله و محور مقاومت در کنار زدن موانع سیاسی و بین المللی و وارد ساختن ضربه کاری به تکفیری ها با همکاری نظام سوریه و به تعطیلی کشاندن پروژه خاورمیانه جدید در سوریه کینه مقاومت را به دل گرفته اند. وی ادامه داد: تا زمانی که دبیرکل سازمان ملل از طریق «جفری فلتمن» معاون آمریکایی اش گوش به دیکته های آمریکا می دهد نخواهد توانست نقش بی طرف و اصلاح گرانه ایفا کند و ماموریت خود را به دفاع از منافع اسرائیل آلوده خواهد کرد و کمکی برای گرفتن حقوق مردم مظلوم فلسطین و یاری جنبش اسیران نخواهد کرد و صدایش در برابر تجاوز مستکبران بر ملت‌های مستضعف بلند نخواهد شد. شیخ قاسم در پایان گفت: ما ایمان داریم که ایستادگی مقاومان باعث پیروزی حق بر باطل خواهد شد و به لطف خدا سرزمین فلسطین از دست اشغالگران رهایی خواهد یافت و ما با همه چالش های پیش رو، از سیادت و استقلال کشور در مقابله با مشکلات حفظ و حراست به عمل خواهیم آورد. ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *