انتفاضه اسرای فلسطینی در زندانهای اسراییل ادامه دارد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


انتفاضه اسرای فلسطینی در زندانهای اسراییل ادامه دارد

انتفاضه اسرای فلسطینی در زندانهای اسراییل ادامه دارد

رئیس هیأت عالی پیگیری امور اسیران فلسطینی اعلام کرد که اشغالگران درصدد شکستن اراده اعتصاب‌کنندگان هستند ولی اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند تا رمق آخر خود به اعتصابشان ادامه می‌دهند.
به نقل از المیادین، انتفاضه صدها نفر از اسرای فلسطینی به شیوه اعتصاب غذای گسترده در زندانهای رژیم صهیونیستی با قدرت ادامه دارد.
در همین راستا، «امین شومان» رئیس هیأت عالی پیگیری امور اسیران فلسطینی اعلام کرد: پس از اقدامات مقامات رژیم اشغالگر، تنش بر زندانها حاکم شده است؛ اشغالگران درصدد شکستن اراده اعتصاب‌کنندگان هستند ولی اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند تا رمق آخر خود به اعتصابشان ادامه می‌دهند؛ زیرا این اعتصاب غذا سرنوشت‌ساز است و در عرصه بین‌المللی بازتاب خواهد داشت ولی آن‌گونه که اسراییل ادعا می‌کند، سیاسی نیست.
وی در ادامه بیان داشت: از سازمان بهداشت جهانی و هیأتهای دیپلماسی درخواست می‌کنیم که به مسؤولیت خود در قبال اسیران پایبند باشند و به صلیب سرخ نیز هشدار داده‌ایم که در صورت عدم مسؤولیت‌پذیری در قبال اسرای فلسطینی، دفاتر آن را پلمپ خواهیم کرد.
درعین‌حال شبکه دهم اسراییل در گزارشی عنوان کرد: بیش از هزار اسیر دست به اعتصاب غذا زده‌اند و به نفع مدیران زندانها است که آماده باشند.
هم‌چنین رسانه‌های اسراییلی از آمادگی دستگاههای اطلاعاتی زندانهای رژیم صهیونیستی برای ادامه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی به مدت یک یا دو ماه دیگر خبر دادند.
این رسانه‌های صهیونیستی افزودند: مدیریت زندانهای اسراییل برای شکستن اراده اسرای فلسطینی جنگی روانی را آغاز کرده است.
پیش‌تر نیز «اسراییل کاتس» وزیر اطلاعات و راه و ترابری رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی خواستار اعدام آنها شد. او هم‌چنین خواستار ارائه پیش‌نویس قانونی در این زمینه به کنست (پارلمان اسراییل) شد.
این در حالی است که اسیر مروان برغوثی از رهبران بارز جنبش فتح تأکید کرد که ۱۵ سال اسارت در زندانهای رژیم صهیونیستی موجب شده است تا او شاهدی بر تجاوزات این رژیم اعم از بازداشت دسته‌جمعی و غیرقانونی فلسطینیان و بدرفتاری با آنان باشد. برغوثی تصریح کرد که تنها گزینه باقی‌مانده پیش روی اسرا برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی اعتصاب غذای سراسری است.
روز ۱۷ آوریل هر سال روز اسیر فلسطینی است؛ در آستانه روز اسیر فلسطین که مصادف است با ۱۷ ماه آوریل، هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین و مرکز آمار فلسطین با صدور بیانیه‌ای به تشریح وضعیت اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی و گزارشهایی در این زمینه پرداختند.
از آغاز انتفاضه الاقصی در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۰، بنا بر گزارشهای رسمی و حقوقی نزدیک به ۱۰۰ هزار مرتبه نظامیان صهیونیست فلسطینیان را اسیر کردند که در این بین حدود ۱۵ هزار کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال، ۱۵۰۰ زن و حدود ۷۰ نماینده و وزیر سابق فلسطینی نیز به اسارت گرفته شدند. هم‌چنین رژیم صهیونیستی حدود ۲۷ هزار مورد حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده و هم‌اکنون نیز حدود ۶۵۰۰ فلسطینی در ۲۴ زندان و بازداشتگاه صهیونیستی اسیر هستند. هم‌چنین از اکتبر سال ۲۰۱۵ که انتفاضه قدس شعله‌ور شد، دهها هزار فلسطینی به اسارت نظامیان صهیونیست درآمده‌اند که بیشتر بازداشتها مربوط به شهر قدس می‌باشد. «عیسی قراقع» رئیس هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی از اعتصاب غذای ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی هم‌زمان با ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) روز همبستگی با اسرا خبر داد. منبع: خبرگزاری مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *