انتشار مطلب با محتوای «آموزش هک» جرم است

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵


انتشار مطلب با محتوای «آموزش هک» جرم است

انتشار مطلب با محتوای «آموزش هک» جرم است

 320605954

فضای اینترنت و فضای مجازی بستری است که علاوه بر مزیتهای فراوان دارای خطرات و تهدیدهایی نیز است.

یکی از این تهدیدها که امروزه بسیار دامن‌گیر فضای مجازی شده هک شدن و دسترسی به اطلاعات کاربران است.

در این راستا متأسفانه آموزش هک و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دیگر افراد در اینترنت بسیار دیده می‌شود که باید به انتشاردهندگان این قبیل جزوه و مطالب آموزشی هشدار داد که این اقدام آنها جرم بوده و فرد مرتکب به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

در قانون جرایم رایانه‌ای آمده است:

هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نودویک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد:

الف) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به‌منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌رود.

ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند.

ج) انتشار یا در دسترس قرار دادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستمهای رایانه‌ای و مخابراتی.

تبصره ـ چنانچه مرتکب، اعمال یادشده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *