انتخابات لبنان پیروزی همه جناحهای سیاسی بود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵


انتخابات لبنان پیروزی همه جناحهای سیاسی بود

روحانی:

انتخابات لبنان پیروزی همه جناحهای سیاسی بود

 آقای روحانی انتخاب میشل عون را تبری

رئیسجمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «میشل عون»، انتخاب وی را بهعنوان رئیسجمهوری لبنان تبریک گفت و افزود: شما در یک دوره بسیار حساسی این بار مسؤولیت را بر دوش گرفتهاید؛ دورهای که منطقه با دو تهدید رشد جریانهای تکفیری و گروههای تروریستی و زیادهخواهی رژیم غاصب صهیونیستی مواجه است

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، این انتخاب را تجلی آرامش و پیروزی دمکراسی و همه جریانهای سیاسی در لبنان دانست.

روحانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است این انتخاب که در یک رقابت سالم و آزاد انجام شد، پیروزی یک جناح خاص نیست بلکه جلوه‌ای از همزیستی مسالمت‌آمیز همه طوایف مختلف در کشور لبنان و موفقیتی بسیار شیرین برای ملت لبنان است.

رئیس‌جمهوری با ابراز خرسندی از اینکه بعد از یک خلأ 30 ماهه، ملت لبنان به‌خوبی از این مسیر سخت عبور کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این نکته تأکید می‌کرد درصورتی‌که فشارهای بیگانگان از لبنان برداشته شود مردم لبنان به‌خوبی توانایی انتخاب رئیس‌جمهور خود را خواهند داشت.

روحانی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت، ملت و مقاومت لبنان حمایت کرده و می‌کند، خطاب به رئیس‌جمهوری لبنان گفت: شما در یک دوره بسیار حساسی این بار مسؤولیت را بر دوش گرفته‌اید؛ دوره‌ای که منطقه با دو تهدید رشد جریانهای تکفیری و گروههای تروریستی و زیاده‌خواهی رژیم غاصب صهیونیستی مواجه است و ما یقین داریم با انتخاب جنابعالی، جبهه مقاومت لبنان در برابر این دو تهدید، تقویت خواهد شد. رئیس‌جمهوری کشورمان با آرزوی توفیق برای رئیس‌جمهوری جدید لبنان و سربلندی مردم آن کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط با کشور دوست لبنان در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

«میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان نیز در این تماس تلفنی، با قدردانی و تشکر از روحانی، اظهار داشت: ما همواره خواهان توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و بر این پیوند دوستی میان دو ملت و دو دولت تأکید خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری لبنان، حمایت جمهوری اسلامی ایران از یکپارچگی لبنان را بسیار بااهمیت دانست و گفت: ما همواره در راستای توسعه و تقویت وحدت ملی تلاش کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به‌ضرورت درک شرایط کنونی به خاطر تهدیدات گروههای تروریستی و رژیم صهیونیستی و هشیاری در برابر آنها، گفت: لبنان آمادگی دارد با تمام قوا در برابر هرگونه تهدید از سوی گروههای تروریستی و یا رژیم صهیونیستی بایستد.

منبع: خبر آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *