انتخابات ایران در رسانه های خارجی

دسته: تیتر ویژه , غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶


انتخابات ایران در رسانه های خارجی

رسانه های خارجی مهم دنیا درکنارشبکه های اجتماعی، لحظه به لحظه رویدادهای این انتخابات را مخابره کردند، همچنان در باره تازه ترین رویدادهای انتخابات ایران به تحلیل و تفسیر پرداخته اند که در ذیل به نام برخی از این رسانهها اشاره میشود :

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اولین رسانه غربی بود که ضمن اعلام آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی در سراسر ایران نوشت: بیش از ۵۶ شش میلیون ایرانی قرار است امروز با حضور در پای ۶۳ هزار صندوق اخذ رأی در سراسر ایران رئیس‌جمهور این کشور را انتخاب کنند.

پایگاه خبری bbc در گزارشی ضمن اشاره به حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: مردم ایران برای انتخاب رئیس جمهور جدید در شعب اخذ رأی حاضر شدند. پایگاه bbc در ادامه تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را بیش از 56 میلیون نفر اعلام کرده است.

پایگاه خبری VOA نیز در گزارشی حضور گسترده مردم در انتخابات را انعکاس داد و نوشت: مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. پایگاه فلسطینی المنار گزارش داد: مردم ایران روز جمعه برای انتخاب رئیس جمهور جدید پای صندوق‎های رای رفتند.

المنار گزارش داد: رهبر معظم انقلاب در دقایق اولیه صبح ضمن انداختن رای به صندوق از مردم خواستند که حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند. شبکه المیادین ضمن پوشش حضور گسترده مردم پای صندوق‎های رای گزارش داد: اهالی تهران نیز حضور گسترده‎ای پای صندوق‎های رای دارند. پایگاه لبنانی النشره گزارش داد که شخصیت‎های سیاسی همراه با مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کردند. خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ با حضور در حسینیه ارشاد تهران با انتشار تصاویر و ویدئوهایی از حضور مردم در توئیتر خود لحظه به لحظه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را گزارش می‌دهد. «شیکاگو تریبون آمریکا» در گزارشی ضمن انعکاس حضور گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: مردم ایران روز جمعه در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کردند. خبرگزاری «رویترز» ضمن بیان اینکه ۵۶ میلیون از جمعیت ۸۰ میلیون ایرانی واجد شرایط رأی‌دادن در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا ایران هستند با اشاره به آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی نوشت: با آغاز رأی‌گیری، مردم ایران درهمان دقایق اولیه با تشکیل صف‎های طولانی در شعب اخذ رأی حضور یافتند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *