امکان صدور سند مالکیت معارض وجود ندارد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۵


امکان صدور سند مالکیت معارض وجود ندارد

رئیس سازمان ثبتاسناد و املاک کشور:

امکان صدور سند مالکیت معارض وجود ندارد

رئیس سازمان ثبتاسناد و املاک کشور با اشاره به اجرایی شدن طرح کاداستر در همه نقاط کشور، گفت: امروز دیگر امکان صدور سند مالکیت معارض وجود ندارد و برای هیچ ملکی بیش از یک سند صادر نمیشود چون سامانه به نحو خودکار جلوی این اقدام را میگیرد از طرفی امروز بااتصال به سامانههای هویتی سازمان ثبتاحوال امکان استفاده از سند مجعول یا مخدوش نیز در دفاتر اسناد رسمی به صفر رسیده است و این اقدامات بدون شک زمینه حرکت اقتصاد مقاومتی را تسهیل میکند.

463761386

احمد تویسرکانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، به تبیین نقش این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: یکی از پارامترهای مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیتها و منابع و توانمندی داخلی است. با اشاره به اینکه طبیعی است که سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور به‌عنوان گذرگاهی که بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور از طریق ثبت شرکتهای تجاری، تثبیت مالکیتهای اموال غیرمنقول، صدور اسناد و ثبت اختراعات و طرحهای صنعتی محقق می‌شود، نیازمند شفافیت در امر خدمت‌رسانی است، اظهار کرد: اگر با فضای مبهم مواجه باشیم و از یک نگاه روشن و آمار دقیق و شفاف از توانمندی اقتصادی بهره‌مند نباشیم به اهداف تعیین‌شده در حوزه اقتصادی دست نخواهیم یافت.

وی بابیان اینکه شناسایی آسیبهای فراوان که به جهت مراجعات حضوری مردم و وجود ده‌ها میلیون مکاتبه و سابقه کاغذی در فضای سنتی وجود داشت، حرکت روبه‌جلو و پرشتاب این سازمان را با مشکل مواجه کرده بود، لکن هم‌اینک خوشبختانه به‌سرعت در حال گذار هستیم و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

سند مالکیت معارض نداریم

وی افزود: امروز دیگر امکان صدور سند مالکیت معارض وجود ندارد و برای هیچ ملکی بیش از یک سند صادر نمی‌شود چون سامانه به نحو خودکار جلوی این اقدام را می‌گیرد از طرفی امروز بااتصال به سامانه‌های هویتی سازمان ثبت‌احوال امکان استفاده از سند مجعول یا مخدوش نیز در دفاتر اسناد رسمی به صفر رسیده است و این اقدامات بدون شک زمینه حرکت اقتصاد مقاومتی را تسهیل می‌کند.

تویسرکانی افزود: با پیگیریهای انجام‌شده، قانون کاداستر ابلاغ و اجراشده است و بدون شک در امر تثبیت مالکیتهای مردم و دولت گام بزرگی است لیکن در حوزه مالکیتهای دولت با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: به‌حسب قانون تمامی دستگاههای متولی زمین و مسکن باید مستندات مالکیتهای دولت را در همه عرصه‌ها تا پایان امسال به سازمان ثبت‌اسناد و املاک ارائه کنند تا برای آنان سند مالکیت صادر شود، بنابراین هنوز 50 درصد کار دراین زمینه اجرانشده و ما دراین رابطه نیازمند اقدام سریع و همکاری دستگاهها هستیم.

تویسرکانی گفت: ازدیاد دعاوی و اختلافات ملکی و پدیده زمین‌خواری و تقلب و تعدیاتی که دراین زمینه انجام می‌شود، خسارت محض است که به دولت و بیت‌المال وارد می‌شود و لذا دراین زمینه نیازمند مستند‌سازی و توجه به امر پیشگیری از جرایم هستیم.

وی در تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه صدور اسناد مالکیت مسکن مهر، اظهار کرد با تلاشهای صورت گرفته هم‌اینک قریب به 60 درصد اسناد مالکیت مسکن مهر صادرشده و برخی اختلافات و مشکلات مالکیتی دراین زمینه وجود دارد که باید با تعامل و همکاری برطرف شود.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *