امکان دسترسی به فایل تمام متن پایان‌نامه‌ها میسر شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۸ دی ۱۳۹۵


امکان دسترسی به فایل تمام متن پایان‌نامه‌ها میسر شد

با رونمایی از نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران؛

 امکان دسترسی به فایل تمام متن پایاننامهها میسر شد

631170651

نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) با امکان اشاعه اطلاعات و فایل تمام متن پایاننامهها و رسالهها توسط معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در ایرانداک رونمایی شد.

دکتر محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم روز دوشنبه، 29 آذرماه در مراسم رونمایی از نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) گفت: خوشبختانه فعالیتهای پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایران‌داک) در راستای پیشگیری و تمهید مقدمات برای مالکیتهای فکری و معنوی است.

وی افزود: در حوزه قانون‌گذاری وزارت علوم آمادگی ارائه لایحه برای حل معضلات حوزه آموزش عالی به هیأت دولت را دارد که می‌توانیم سهمی از آن را به مشکلات قانونی موجود در مسیر راه فعالیتهای پژوهشگاه اختصاص دهیم.

هم‌چنین، میترا شمسی، مدیر دفتر تحقیق و توسعه ایران‌داک به معرفی پایگاه گنج پرداخت و گفت: پایگاه حاضر مرجع پژوهشگران در ایران است و روزانه چند ده هزار جست‌وجو در این پایگاه انجام می‌گیرد.

وی افزود: کار پایگاه اطلاعات علمی ایران نخستین بار در سال 1370 آغاز شد و در گذر زمان با پیشرفت فناوری اطلاعات قابلیتهای متعددی به این پایگاه افزوده شد.

مدیر دفتر تحقیق و توسعه ایران‌داک با تأکید بر ایجاد پایگاه داده جامع کشور ازجمله پیشنهادهها و پارساهای کشور به‌عنوان مهم‌ترین هدف طراحی این پایگاه، گفت: با توجه به تغییر سلایق کاربران و نیازهای جدید و ایجاد مدل داده‌ای یکپارچه برای همه سامانه‌های ایران‌داک به سمت طراحی نسخه جدید رفتیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی ایران‌داک، شمسی ضمن اشاره به تغییرات پایگاه جدید گفت: در نسخه آزمایشی پایگاه تازه گنج فراداده بیش از 85 هزار پارسا (پایان‌نامه و رساله) ویرایش شده و دسترسی به تمام متن بیش از 11 هزار پارسای ویرایش شده (از ابتدا تا پایان سال 1388) را فراهم کردیم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *