امکان انتخاب حوزه خدمت
 برای مشمولان متاهل

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۵


امکان انتخاب حوزه خدمت
 برای مشمولان متاهل

در نشست خبری سخنگوی ناجا مطرح شد

امکان انتخاب حوزه خدمت
 برای مشمولان متاهل




سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام کاهش 16درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، از کلاهبرداری مالی به‌عنوان بالاترین جرم رایانه‌ای کشور خبر داد.
نشست خبری سخنگوی ناجا درحالی با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد که این مقام مسوول مباحث مختلفی را مطرح کرد و همزمان به سوالات متعدد خبرنگاران نیز پاسخ داد.
سردار سعید منتظرالمهدی با توجه به تعطیلات عید فطر، در ابتدا به تشریح وضعیت جاده‌ها و تلفات ناشی از تصادفات پرداخت.
به گفته وی، امسال افرایش میلیونی وسایل نقلیه را شاهد بودیم، این درحالی است که در سه روز عید فطر میزان تصادفات جاده‌ای حدود ٨ درصد کاهش یافت.
از سوی دیگر، در طرح تابستان سال٩۴ بیشترین تصادفات به دلیل توجه نکردن به جلو، رعایت نشدن فاصله طولی و سرعت غیرمجاز بوده است. در این میان، بیشتر تصادفات بین ساعات ١۶ تا ٢٠ رخ داده و واژگونی با ٢٧درصد در رتبه اول علت وقوع تصادفات بوده است.
طرح سالم‌سازی دریا مبحث دیگری بود که سردار منتظرالمهدی درباره آن سخن گفت. به گفته وی، این طرح از ٣ خرداد ماه آغار شده و تا ٢ مهرماه ٩۵ ادامه دارد.
سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: برپایی بیش از ١١٠ قرارگاه انتظامی ساحلی در استانهای مازندران و گیلان در بیش از ٢۵شهرستان از اقدامات ناجا بوده، این درحالی است که در یک ماه گذشته بیش از ٧٠٠ نفر از افرادی که در آستانه غرق‌شدگی در دریا بودند توسط ماموران پلیس نجات یافتند، با بیان این نکته که این آمار در سال گذشته در سه ماه تابستان ١۵٠٠ نفر بود.
اما موضوع دیگر مطرح شده در این نشست خبری درباره کنسرتها بود. وی توضیح داد: در این حوزه قوانین همچون گذشته پابرجا و تا این لحظه هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است. پلیس تابع قانون است و اصراری بر اقدامات فراقانونی ندارد.
امکان انتخاب حوزه خدمت برای مشمولان متأهل
بیان خبرهایی از حوزه خدمت سربازی هم یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این برنامه بود. سخنگوی ناجا با اعلام اینکه شهروندان تا پایان آذرماه فرصت دارند تا نسبت به پرداخت جریمه‌هایی که 2برابر شده‌اند، اقدام کنند، از امکان انتخاب حوزه خدمت برای مشمولان متأهل خبر داد.
به گفته وی، به مشمولان متاهل به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت تعلق می‌گیرد. همچنین افراد تحصیلکرده، لیسانس و فوق‌لیسانس به بالا با مراجعه به مراکز پلیس+10 و با ارایه مدارک تحصیلات خود می‌توانند در حوزه‌های تخصصی مربوط به تحصیلات خودشان خدمت و فعالیت کنند.
سردار منتظرالمهدی عنوان کرد: افراد غایب فرصت دارند تا آخر امسال به مراکز نظام وظیفه مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند.
 افزایش 47 درصدی جرایم رایانه‌ای
اظهارات این مقام مسوول در نیروی انتظامی به وضعیت جرایم رایانه‌ای هم کشیده شد. وی از افزایش 47درصدی این دسته از جرایم در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت:
بیشترین جرایم رایانه‌ای مربوط به کلاهبرداریهای مالی است که 81درصد جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است و بیش از 60درصد جرایم در حوزه وب و سایت انجام می‌شود. سردار منتظرالمهدی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیش از 25درصد بودجه خود را برای این فضا اختصاص می‌دهند. کشف بیش از 200 تن موادمخدر سرآغاز سخنان سخنگوی ناجا درباره اقدامهای این بخش در حوزه موادمخدر بود. به گفته وی، میزان کشف موادمخدر نسبت به سال گذشته 14درصد افزایش یافته است.
از سوی دیگر، مهم‌ترین و شرورترین قاچاقچیان موادمخدر شرق کشور دستگیر شده‌اند.
 تمرکز روی جوانان برای کنترل موادمخدر
سردار منتظرالمهدی در توضیح بیشتر درباره موادمخدر در کشور تصریح کرد:
بیش از یکهزار نوع ماده روان‌گردان وجود دارد که هر‌بار به یک نوع و یک شکل عرضه می‌شود و امروزه نیاز به آگاه‌سازی بانوان احساس می‌شود زیرا این مواد تحت عناوین مختلفی مانند کاهش وزن، افزایش مسرت و شادابی، عرضه می‌شود، باید توجه داشت هر ماده‌ای که تأثیر فوری و فوق‌العاده دارد باید قبل از استفاده از آن تأمل کرد. به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، تمام موادمخدر صنعتی شیشه و متاآمفتامین است.
وی درخصوص آمار معتادان کشور یادآور شد: ما 2 میلیون معتاد در کشور داریم و تلاش بر این است که به این آمار اضافه نشود. تلاش نیروی انتظامی و تمام دستگاهها باید این باشد که روی نوجوانان تمرکز کنیم تا در معرض مصرف موادمخدر
 قرار نگیرند.
تنوع سوالات خبرنگاران اظهارات این مقام مسوول را به توضیح درباره اتباع خارجی و افغانهای حاضر در ایران هم کشاند. وی خاطرنشان کرد: ساماندهی اتباع خارجی و افغانها در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و تا چندی دیگر اطلاعات مربوط به آن اعلام می‌شود. از سوی دیگر، درخصوص اهمیت مرزبانی در کشور هم باید گفت ایران یک منطقه ژئوپولتیک است و سر راه شرق به غرب قرار دارد.
همه افرادی که در تامین امنیت مرزها دخیل هستند تلاش می‌کنند که هیچ‌گونه اتفاق ناگواری برای مرزهای کشور نیفتد. شاهد این مساله شهادت اخیر مرزبانان است. وی تاکید کرد: نقش مرزنشینان در همکاری با مرزبانان بسیار مهم است.
 کاهش 57 درصدی سرقت از بانکهای دولتی
کاهش 17درصدی سرقت از بانکها، مبحث بعدی مطرح شده در این نشست خبری بود. سخنگوی ناجا اظهار کرد: این درحالی است که میزان سرقت از بانکهای دولتی در سه ماه نخست امسال 57درصد نسبت به مدت مشابه، کاهش داشته است و این اتفاق به دلیل اتخاذ تمهیدات امنیتی از طرف بانکهای دولتی است؛ البته 14درصد از این آمار منجر به کشف شده است. وضعیت زندانیان آزاد شده و بازگشته به جامعه جزو آخرین مباحث عنوان شده در این برنامه بود.
سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: اشکال مهم این است فردی که به زندان می‌رود جامعه دیگر پذیرای آن فرد نیست در حالی که این افراد باز اجتماعی شده‌اند و ترد آنان توسط جامعه منجر به بزهکار شدن مجدد آنان می‌شود. سخنگوی ناجا همچنین درباره جمع‌آوری گوشیهای قاچاق، گفت: آخرین تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا این بود که اطلاعات گوشیهایی که از طریق گمرک وارد می‌شود را به مخابرات بدهیم و مرکز مخابرات از طریق یک کد مشخص گوشیهای قاچاق را شناسایی کند.
منبع: روزنامه حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *