امضای یادداشت تفاهم همکاری ایران و ژاپن در موضوع نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۵


امضای یادداشت تفاهم همکاری ایران و ژاپن در موضوع نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی

با حضور قاضی سراج صورت گرفت

امضای یادداشت تفاهم همکاری ایران و ژاپن در موضوع نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی

مراسم یازدهمین اجلاس جهانی موسسه آمبودزمان بینالمللی که در بانکوک تایلند انجام شد، قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با رئیس هیأت ارزیابی اداری وزارت کشور و ارتباطات (آمبودزمان) ژاپن، یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.

%d8%a7%d9%85%d8%b6%d8%a7%db%8c-%db%8c%d8%a7%d8%af%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%87%d9%85

به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ایران و ژاپن در نهادهای منطقه‌ای آمبودزمان آسیایی و موسسه آمبودزمان بین‌المللی در طی سالیان گذشته همکاریهای مشترک داشته‌اند.

با توجه به تجربه مشترک مذکور و ظرفیت سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و آمبودزمان کشور ژاپن، این تفاهم‌نامه همکاری برای ارتقاء سطح کیفی امور نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در دستگاههای اجرایی دو کشور به امضاء طرفین رسید. ازجمله مواد مهم این تفاهم‌نامه، همکاری دوجانبه درزمینهٔ فعالیتهای آمبودزمانی و رسیدگی به شکایات مردمی و دیگر وظایف مرتبط با تکالیف و اهداف خود، تبادل تجارب و اطلاعات در حوزه فعالیتهای آمبودزمانی ازجمله اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات و تصمیمات مهم که مراجع و نهادهای اجرایی در ایران و ژاپن اتخاذ می‌کنند، اعزام هیأتها و کارشناسان دو کشور برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه‌های کاری فعالیتهای آمبودزمانی و دعوت از یکدیگر برای شرکت در مجامع، هم‌اندیشیهای آموزشی، نشستها و اجلاسهای بین‌المللی است. دراین مراسم محسن محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند، علی کرمی رئیس منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور، منصور آقا محمدی معاون حوزه ریاست و همکاریهای بین‌المللی این سازمان و نیز دبیر کل آمبودزمان کشور پادشاهی تایلند به همراه هیأتهای آمبودزمان ژاپن و تایلند حضور داشتند. گفتنی است قاضی سراج در یازدهمین اجلاس جهانی آمبودزمان بین‌المللی، علاوه بر ارائه سخنرانی با موضوع نحوه ارزیابی و سنجش عملکرد آمبودزمانی کشورهای عضو، با رئیس جدید و دبیر کل موسسه آمبودزمان بین‌المللی، رئیس انجمن آمبودزمان آسیایی و رئیس آمبودزمان کشور تایلند پیرامون موضوعات مهم آمبودزمانی دیدار و گفتگو کرد.

همچنین رئیس آمبودزمان جمهوری اتریش با ابراز علاقه‌مندی از برقراری ارتباط بیشتر با سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد این ارتباط به‌زودی بر مبنای همکاریها و توافقات دوجانبه به‌طور رسمی آغاز می‌شود. یازدهمین اجلاس جهانی آمبودزمان بین‌المللی، با حضور بیش از یک‌صد و پنجاه آمبودزمان از سراسر جهان، روز جمعه با صدور بیانیه بانکوک، در کشور تایلند به کار خود پایان داد.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *