امربه‌معروف و نهی از منکر باید از مظلومیت خارج شود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۳۰ مهر ۱۳۹۵


امربه‌معروف و نهی از منکر باید از مظلومیت خارج شود

آیتالله مکارم شیرازی:

امربهمعروف و نهی از منکر باید از مظلومیت خارج شود

 

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه باید امربه‌معروف و نهی از منکر با اجرای قانون از مظلومیت بیرون بیاید، گفت: اگر تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال گذشته به اجرا درآمد به خاطر تاکید مراجع تقلید بود.

مرکز خبر حوزه نوشت، وی عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، افزود: برخی ذهنیتهای نادرست نسبت به اجرای امربه‌معروف به خاطر افراط‌کاری برخی افراد و سم‌پاشی دشمنان نسبت به این فریضه مهم است.

وی ادامه داد: دشمنان برای این‌که این فریضه مهم امرونهی را سبک جلوه دهند، آن را توأم با خشونت بیان کرده‌اند، درحالی‌که این دو فریضه مهم آمیخته به محبت است و اگر این مسائل در جامعه بیان و فرهنگ‌سازی شود، به‌طورقطع همه عاشق و شیفته آن خواهند شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه امربه‌معروف در جامعه مظلوم واقع‌شده است، گفت: باید پیش‌ازاین به فکر احیا این دو فریضه می‌افتادیم.

وی با اشاره به روایتی از امام محمدباقر (ع) خاطرنشان کرد: به تعبیر امام، امربه‌معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ای است که ضامن اجرای همه احکام است؛ به‌وسیله این روایت مشخص می‌شود که فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر ضمان اجرای برای سایر احکامی است و از این طریق کسبها حلال، مسائل درست و فرایض دیگر برپا می‌شود.

وی ادامه داد: حقیقت امربه‌معروف و نهی از منکر برای جامعه یک ضرورت است ولی هنوز به‌عنوان فرهنگ جای نیفتاده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر هم فردی و هم همگانی است و در همایشها باید این دو معنا برای مردم به‌صورت بیان جزئیات آن مشخص شود.

وی تاکید کرد: باید با تأسیس پژوهشکده‌ای در حوزه علمیه، طلاب و فضلا درباره امربه‌معروف و نهی از منکر کار علمی انجام دهند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *