المعلم: آماده ازسرگیری آتش‌بس هستیم

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۵


المعلم: آماده ازسرگیری آتش‌بس هستیم

دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو

المعلم: آماده ازسرگیری آتشبس هستیم

 913737452

وزرای امور خارجه سوریه و روسیه در مسکو باهم دیدار کردند و پسازاین دیدار، نشست سه جانبهای میان لاوروف، المعلم و وزیر امور خارجه کشورمان نیز برگزار شد.

پایگاه النشره نوشت، ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در جریان دیدار دوجانبه‌ خود با سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش با اشاره به سنگ‌اندازیهای آمریکا در مذاکرات مربوط به برقراری آتش‌بس در حلب گفت: آمریکا اجازه برگزاری ژنو جدیدی را نمی‌دهد. ما آماده ازسرگیری فوری مذاکرات صلح هستیم اما واشنگتن به سنگ‌اندازی در مسیر آغاز مذاکرات می‌پردازد.

ولید المعلم گفت: تروریستها با سوءاستفاده از آتش‌بس حلب، شهروندانی را که قصد ترک مناطقی از حلب رادارند تهدید می‌کنند.

وی در اشاره با همکاریهای مسکو-دمشق در حلب افزود: اهداف مشترک است و هماهنگیها با روسیه به شکل روزانه انجام می‌شود. ما آماده ازسرگیری آتش‌بس در حلب به‌شرط تضمین برای خروج غیرنظامیان هستیم. در همین حال، سرگئی لاوروف نیز تصریح کرد: حمایتمان را از سوریه در شرایط تحریمهای غربی علیه دمشق بیشتر خواهیم کرد.

وی در دیدار با ولید معلم عنوان داشت: برخی از شرکای غربی برای کارشکنی درزمینه قطعنامه‌های بین‌المللی پیرامون سوریه و تبدیل کردن تلاشهای مبارزه با تروریسم به مسائل دیگر تلاش می‌کنند و تماسها میان مسکو و دمشق برای تضمین اجرای سرسختانه قطعنامه‌های شورای امنیت امری ضروری است. لاوروف به لزوم یکپارچه‌سازی تلاشها برای از بین بردن تروریسم در سوریه اشاره کرد و گفت که واشنگتن بر سر برگزاری نشست جدیدی در ژنو سنگ‌اندازی می‌کند.

دیدار دوجانبه المعلم و لاوروف در حالی است که امروز دیدار سه‌جانبه‌ای بین وزیران خارجه روسیه، سوریه و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز در مسکو برگزار شد. آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز وضعیت در سوریه به‌ویژه حلب محور این گفت‌وگوها اعلام‌شده است.

ظریف در بدو ورود به مسکو گفت: ما همواره بر ضرورت برقراری آتش‌بس همه‌جانبه، کمک‌رسانی انسان ‌دوستانه گسترده و پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای موضوع سوریه تأکید کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: کشورهایی که خواهان صلح و برخورد با گروههای تکفیری در سوریه هستند باید با هماهنگی بیشتر برای گسترش روشهای صلح‌آمیز باهدف پایان دادن به جنگ تلاش کنند و رایزنیهای امروز مسکو نیز در چارچوب همین رویکرد انجام می‌شود.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *