افغانستان خواهان برخورد سازمان ملل با تسهیل‌کنندگان خشونت و تروریسم شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵


افغانستان خواهان برخورد سازمان ملل با تسهیل‌کنندگان خشونت و تروریسم شد

افغانستان خواهان برخورد سازمان ملل با تسهیلکنندگان خشونت و تروریسم شد

افغانستان

افغانستان در حملهای تلویحی به پاکستان از بابت پناه دادن به گروههای تروریستی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا علیه «نهادهای دولتی» که بهافراط گران در راستای پیشبرد دستور کار سیاست خارجی خود کمک میکنند اقدام کند.

به نقل از خبرگزاری آسیا، محمود صیقل، نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل اظهار داشت: چرخه خشونت و ناامنی در افغانستان در منطقه‌ای از جهان که ما در آن هستیم ارتباط مستقیمی با حضور پناهگاههای امن در منطقه دارد یعنی جاهایی که گروههای افراط‌گر در آنجا از جریان توقف‌ناپذیری از حمایتهای سیاسی، مالی، مادی و لجستیکی به‌منظور تداوم فعالیتهای شیطانی خود برخوردار می‌شوند.

او در سخنرانی خطاب به یک جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع “حفظ صلح و جلوگیری از درگیری” بدون نام بردن از پاکستان گفت: برخی نهادهای دولتی خشونت را تسهیل می‌کنند تا دستور کار سیاست خارجی خود را به ‌پیش ببرند. صیقل گفت: سازمان ملل باید توجه بیشتری به برخی محرکهای خارجی این پدیده داشته باشد. سازمان ملل و به‌طور خاص شورای امنیت باید با توجه به این مسأله یک رویکرد معتبر تدوین کند تا به‌موجب آن بتوانند وضعیتهایی را شناسایی کنند که در آنها عناصر برخی نهادهای دولتی از نایبهای غیر دولتی به‌عنوان ابزاری برای تسهیل خشونت و فعالیتهای افراط‌گری در راستای پیش‌برد دستور کار سیاست خارجی خود استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *