افزایش قیمت خودرو تا اردیبهشت سال آینده نداریم

دسته: غیر حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۵


افزایش قیمت خودرو تا اردیبهشت سال آینده نداریم

رئیس شورای رقابت:

افزایش قیمت خودرو تا اردیبهشت سال آینده نداریم

رئیس شورای رقابت با بیان “تا اردیبهشت سال آینده هیچ افزایش قیمتی در خودروهای تولید داخل نداریم” گفت: شورای رقابت بر فرآیند فروش خودروها نظارت کامل دارد و اگر خودروسازان تخلفی از مصوبات این شورا داشته باشند با آنان برخورد میشود.

%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%aa%d8%a7-%d8%a7%d8%b1%d8%af%db%8c%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af

 رضا شیوا در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری خودروها هیچ توجهی به حاشیه بازار ندارد. وی گفت: شورای رقابت بر فرآیند فروش خودروها نظارت کامل دارد و اگر خودروسازان تخلفی از مصوبات این شورا داشته باشند با آنان برخورد می‌شود. شیوا با بیان اینکه فروش فوری حداکثر یک‌ماهه است، افزود: هیچ حاشیه بازاری برای خودروهای تولید داخل پذیرفتنی نیست. وی گفت: حاشیه بازار خودرو، خط قرمز شورای رقابت است اما این شورا مسئول همه خودروهای کشور نیست بلکه خودروهای ساخت داخل در ایران خودرو و سایپا را قیمت گذاری می‌کند. شیوا افزود: در شش‌ماهه گذشته خودروی پژوپارس و ال90 حاشیه بازار داشتند که تذکر جدی به خودروساز داده شد. وی گفت: خودروساز مشکل تأمین قطعات ال90 را دلیل ایجاد حاشیه بازار برای خودرو اعلام کرد. شیوا افزود: ایران خودرو و سایپا برای خودروهای تولید داخل باید فروش فوری داشته باشند و در گفتگو با یکی از مدیران خودروسازان، وی توقف فروش فوری محصولات تولید داخل را تکذیب کرد. وی با بیان اینکه خودروهای جدید در بازار مشکل ایجاد می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه خودروهای جدید به تولید انبوه نرسیده‌اند تقاضا برای آنها بسیار است و شورای رقابت تلاش می‌کند به بازار فروش این خودروها سامان دهد. شیوا درباره خودروهای وارداتی نیز افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سودی بین پنج تا 10 درصد برای این خودروها تعیین کرده است که اگر واردکننده‌ای بیش از این میزان از خریدار سود بگیرد با آن برخورد می‌شود. وی گفت: اگر خریداری بیش از حاشیه منطقی سود به واردکننده پولی پرداخت کرده است شکایت کند و شورای رقابت در این زمینه رسیدگی می‌کند.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *