افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه پیام نور

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۵


افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه پیام نور

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه خبر داد

افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه پیام نور

836142147

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور امسال افزایش پذیرش دانشجو داشته درحالی‌که در سالهای گذشته به علت سیاستهای نادرست با کاهش دانشجو مواجه بود.
فیصل حسنی در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور 700 هزار دانشجو در ۵۰۰ واحد داشته و مرکز شهرها و دارای 8 هزار کارمند و 4 هزار هیئت‌علمی دارد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور ازنظر آموزشی رتبه اول را دارد، افزود: این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه خاورمیانه بوده و ازنظر پژوهشی دارای مقام برتر است.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: این دانشگاه ازنظر فعالیت و امکانات پژوهشی بسیار پیشرفته و دارای امکانات آموزشی در مراکز شیراز تهران و تبریز است.
وی بابیان اینکه 57 پروژه در دهه فجر سال گذشته و 61 پروژه هفته دولت در دانشگاههای پیام نور افتتاح شد، افزود: در دهه فجر امسال 100 پروژه در واحدهای پیام نور به بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل 400 پروژه نیمه‌تمام از قبیل سوله‌های ورزشی، مجتمع‌های فرهنگی و مراکز آموزشی در کشور 280 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود: اکنون شهریه ثابت منطقه یک و دو 148 هزار تومان و شهریه ثابت منطقه سه و چهار 120 هزار تومان است، این دانشگاه سالانه 35 هزار تومان برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه و 5 هزار تومان برای بیمه، وجه از دانشجو دریافت می‌کند.
این مسئول بابیان اینکه سالانه افزایش شهریه در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در مازندران 2 میلیارد تومان برای یکی از واحدهای نیمه‌کاره نیاز است که در همین هفته تخصیص می‌یابد.
وی افزود: دانشگاه پیام نور دانشگاه مستضعفین است و یک دانشجو در یک‌ترم با متوسط 15 واحد حدود 350 تا 400 هزار تومان هزینه پرداخت می‌کند.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: در سالهای اخیر سطح کیفی دانشگاه پیام نور افزایش داده شد، دانشگاه پیام نور نیمه‌حضوری است و چنانچه زیرساختها آماده شود در نظر داریم با الکترونیکی کردن دروس، آموزشهای غیرحضوری برگزار کنیم.
وی افزود: بیش از 3000 دانشجوی به‌صورت الکترونیکی در کنار رشته‌های نیمه‌حضوری تحصیل می‌کنند.
حسنی بابیان اینکه در بخش آموزش عالی هرچه سرمایه‌گذاری کنیم ارزشمند است، گفت: دانشگاه پیام نور امسال افزایش پذیرش دانشجو داشته درحالی‌که در سالهای گذشته به علت سیاستهای نادرست کاهش دانشجو داشت.
وی با اشاره به اینکه مازندران ازنظر آموزشی رتبه‌های بسیار خوبی دارد، افزود: کل درآمد پیام نور کشور 1000 میلیارد تومان است، سال گذشته 2 میلیارد تومان به دانشجویان ممتاز کمک شد و 228 نفر از هیئت‌علمی و کارمندان ممتاز برای 5 روزبه مشهد مقدس اعزام شدند.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: درگذشته تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور یک‌میلیون و 200 هزار نفر بود که امروز به 700 هزار نفر کاهش یافت و با این کاهش درآمدی از دولت انتظار داریم حقوق کارمندان رسمی و پیمانی را کامل پرداخت کند.
وی در پایان بابیان اینکه دانشگاه پیام نور پرچم فرهنگی دولت در شهرها است تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی هیچ واحد از دانشگاه پیام نور را تعطیل نمی‌کنیم، اما ممکن است واحدی را تغییر مأموریت دهیم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *