افزایش تعداد محکومیتهای کیفری، نگرانیهایی را درباره روند آمار فساد اداری به وجود می‌آورند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۵


افزایش تعداد محکومیتهای کیفری، نگرانیهایی را درباره روند آمار فساد اداری به وجود می‌آورند

پیام قاضی سراج به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور

افزایش تعداد محکومیتهای کیفری، نگرانیهایی را درباره روند آمار فساد اداری به وجود میآورند

 

پیام قاضی سراج به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

همکاران گرامی و پرتلاش سازمان بازرسی کل کشور

روز 19 مهر هرسال، مصادف با سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور است و این روز در سال جاری، با ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقارن یافته که تقارنی قابل‌تأمل و تدبر است. امام علیه‌السلام در خطبه‌ای که تا ابد بر لوح تاریخ باقی خواهد ماند، دلیل اصلی و نخستین برای حرکت خویش را اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر خواند و آن را گام نهادن در مسیر سنت پیامبر اکرم (ص) دانست. قیام مبارک ایشان، قیام علیه فساد و پیام این حرکت، ایستادگی و آزادگی بود.

در میان دستگاههایی که کار اداره امور در یک جامعه را بر عهده‌دارند، گونه‌هایی متنوع با کارکردهایی مختلف را می‌توان مشاهده نمود؛ اما دراین میان، برخی نهادها و سازمانها، کاری پیچیده‌تر، حساس‌تر و به همان نسبت، دارای پیامدهایی گسترده‌تر را به انجام می‌رسانند.

سازمـان بازرسـی کل کشور دراین مجموعه، شاید قدیمی‌ترین و بارزترین نمونه از این دستگاههاست که متولی پایش، کشف، اعلام و پیگیری فسادهای آشکار و نهانی است که در دستگاههای اداری کشور وجود دارد یا احتمال وجود آن می‌رود. ازاین‌رو، بیراه نیست اگر فعالیتهای سازمان بازرسی کل کشور را در قالب نگاهی دینی، از مقولات امربه‌معروف و نهی از منکر بدانیم و کارکرد روزمره آن راجریانی جاری برای گسترش نیکیها و ایستادن در برابر کژیها و پلیدیها بپنداریم.

وی خطاب به کارکنان سازمان بازرسی اظهار کرد: سالی که گذشت به یمن تلاشهای بی‌شائبه شما، سالی آکنده از اخبار مربوط به دستاوردهای مثبت سازمان در راستـای اهداف والایی بود که از آن یادکردم. آمار و ارقام اعلام‌شده در خصوص اصلاح امور و مقایسه آن میان‌سالهای 1393 و 1394، شاهدی گویا براین مدعاست. افزایش‌ تعداد محکومیتهای کیفری، محکومیتهای اداری، مقابله با سوء جریانها در معاملات که به لغو، تجدید و فسخ آنها منجر شده، وصول طلبها، مقابله با سوء جریانهای مالی که به جلوگیری از تضییع اموال و استرداد وجوه انجامیده و جلوگیری از تخریب، تصرف و تغییر کاربری اراضی دولتی و خلع ید و رفع تصرف، بخشی از آماری هستند که از یک‌سو، نگرانیهایی را در خصوص روند ارقام و آمار فساد اداری به وجود می‌آورند، اما از دیگر سوی، حکایتی از تلاشهای دقیق، ریز بینانه و متکی به شواهد و اسناد همکاران این سازمان در مسیری است که مقام معظم رهبری (دام ظله‌العالی) به مناسبتهای مختلف، آن را تلاش برای اصلاح امور و ایجاد جامعه‌ای سالم و عاری از فساد خوانده‌اند و با حمایتهای حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه به ثمر نشسته است. این‌جانب به‌نوبه خود از تمامی این تلاشهای مجاهدت گونه همکاران، قدردانی می‌نمایم و دراین ایام پرفیض و برکت عاشورایی، از محضر مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) طلب توفیق برای ادامه این راه پرفرازونشیب و سلامت و عافیت همکاران رادارم.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *