افزایش چشمگیر جرایم نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه در آلمان

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


افزایش چشمگیر جرایم نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه در آلمان

افزایش چشمگیر جرایم نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه در آلمان

یک روزنامه آلمانی با استناد به یک گزارش و بررسی 323 صفحهای از افزایش چشمگیر جرایم نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه در آلمان خبر داد.

Dec. 9, 2015 - Chicago, Illinois, U.S. - Protesters attempt to access the Chicago Board Options Exchange building in the Loop as Chicago police officers keep them back on Wednesday. Protesters are calling for Mayor Rahm Emanuel to resign over video of the fatal police shooting of 17-year-old Laquan McDonald. (Credit Image: © Jose M. Osorio/TNS via ZUMA Wire)

به نقل از روزنامه آلمانی «دی ولت»، در دولت آلمان نگرانیها به دلیل افزایش روزافزون جرایمی مانند سرقت و جرایمی باانگیزه‌های نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه افزایش می‌یابد. روزنامه آلمانی «پاسایر نویه پرسه»، با استناد به گزارش نهایی گفتگوهای مدنی با عنوان «زندگی خوب در آلمان» که یک گزارش 323 صفحه‌ای است که قرار است روز چهارشنبه در کابینه دولت موردبحث قرار گیرد این خبر را منتشر کرده است.

دراین گزارش آمده است که جرایم نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه به‌شدت در آلمان افزایش پیداکرده است. این مسأله بسیار نگران‌کننده است. در سال 2015 حدود 10٫373 مورد جرایم نژادپرستانه علیه نگرشهای سیاسی، ملیتها، رنگ پوست یا ادیان ثبت‌شده که 77 درصد بیشتر از سال قبل است. جرایم بیگانه ستیزانه نیز با 116 درصد افزایش به 8529 مورد رسید. جرایم نژادپرستانه در اینترنت هم افزایش 176 درصدی را نشان می‌دهد. این تحول در تناقض با یکی از مهم‌ترین الزامات در گفتگوهای مدنی که همان رواداری و یک رفتار محترمانه با یکدیگر است. دراین گزارش همچنین با نگاهی به افزایش میزان سرقتها و کاهش روند شفاف‌سازی درباره آنها آمده است که اینجا شهروندان انتظار دارند که همه سطوح دولتی فعال‌شده و اقداماتی را بری مقابله با این بحران انجام دهند. درحالی‌که در سال 1998، 32٫3 درصد جرایم سرقت توسط محققان پلیس شفاف‌سازی شد در سال 2015 تنها 27 درصد این‌گونه جرایم به نتیجه روشنی رسید. بر اساس این گزارش از سال 2012 جرایم سرقت در آلمان روند رو به رشدی داشته است. در سال 2015 حدود 167هزار مورد ازاین‌گونه جرایم ثبت‌شده که افزایش حدود 10 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *