افزایش چشمگیر جرایم علیه پناهندگان در آلمان

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۵


افزایش چشمگیر جرایم علیه پناهندگان در آلمان

افزایش چشمگیر جرایم علیه پناهندگان در آلمان

 856764360

به نقل از روزنامه «راینیشن پست» آلمان، بر اساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ در پارلمان این کشور از شروع سال جاری میلادی بیش از 1800 جرم و جنایت علیه پناهندگان ثبت‌شده است.

ازجمله شهرها و مناطقی که شمار حملات به پناهندگان در آنها بسیار بالا بوده است عبارت‌اند از برلین، کوتبوس، کمنیتز، فلنسبورگ، درسدن، کنستانس و گوبن در براندنبورگ. در سراسر آلمان حدود 1189 مظنون در ارتباط با این‌گونه جرائم تحت تعقیب قرارگرفته‌اند.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان روز گذشته اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌ سازمانهای امنیتی همچنان انتظار می‌رود که صحنه‌های راست‌گرای افراطی مسئله پناهندگان را به ابزار و آلت دست خود قرار داده و از آن بهره‌برداری کنند. دراین‌ارتباط همچنین انتظار جرائم خشونت‌آمیز جدی می‌رود. در کنار جنایات عاملان فردی افراطی و گروههای کوچک همچنین انتظار تشکیل سازمانهای تروریستی می‌رود.

بر اساس اعلان وزارت کشور آلمان ایالات این کشور در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری میلادی درمجموع حدود 1803 حملات علیه پناهندگان در خارج از محل اقامت آنها را گزارش داده‌اند. همچنین 813 جرم و جنایت دیگر علیه اقامتگاههای مسکونی یا خالی از سکنه پناهندگان گزارش‌شده است.

این در حالی است که در تمام سال 2015 اداره فدرال جنایی آلمان 1031 موردحمله به اقامتگاههای پناهندگان را ثبت کرده بود و در سال 2014 نیز پلیس 199 مورد ازاین‌گونه جرائم را گزارش کرده بود.

بر اساس پاسخ دولت آلمان به درخواست حزب چپ، همچنین از شروع سال جاری میلادی 142 مورد جرائم علیه کمک‌کنندگان و سازمانهای حمایت‌کننده از پناهندگان ثبت‌شده است.

شمار جرائم علیه پناهندگان و پناه‌جویان به ابتکار وزارت کشور آلمان در سال جاری میلادی برای اولین بار به‌صورت جداگانه ثبت‌شده است. پیش از آن این‌گونه جرائم در گروه جرائم بیگانه ستیزانه و همراه با آن موردبررسی قرار می‌گرفت.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *