افزایش جمعیت حاشیه‌نشین ظرف 12 سال گذشته

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵


افزایش جمعیت حاشیه‌نشین ظرف 12 سال گذشته

در اولین نشست هماندیشی بررسی وضعیت آسیبهای اجتماعی کشور عنوان شد

   افزایش جمعیت حاشیهنشین ظرف 12 سال گذشته

  لزوم اجرای طرح آمایش سرزمین

 

 

رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به افزایش جمعیت حاشیهنشین کشور در طول 12 سال گذشته تأکید کرد: حاشیهنشینی بسترساز بروز آسیبهای اجتماعی در کشور است.

دکتر راه‌چمنی در اولین نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت آسیبهای اجتماعی کشور که به همت حزب وحدت و همکاری ملی برگزار شده بود، افزود: باید قانون جامعی از سوی نمایندگان مجلس برای پیش‌گیری از بروز آسیبهای اجتماعی و خدمات‌دهی به آسیب‌دیدگان اجتماعی تدوین و تصویب شود.

دکتر گراوند استاد دانشگاه و کارشناس آسیبهای اجتماعی نیز در این نشست گفت: برای پیش‌گیری از بروز آسیبهای اجتماعی و کاهش آنها باید دنبال طرحها و برنامه‌هایی رفت که بتواند باعث کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ شود.

این کارشناس آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر طرح آمایش سرزمین اجرایی شود تا شکاف توسعه‌ای بین مناطق کشور کاهش یابد.

دکتر معتمدی، استاد دانشگاه و مدیرکل اسبق آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در ادامه این نشست تخصصی گفت: سلامت روانی جامعه به امنیت اجتماعی کشور بستگی دارد و به هر میزانی که جامعه از سلامت روانی برخوردار باشد، امنیت اجتماعی بالا خواهد رفت. باید آموزشها تغییر کند و مهارتهای اجتماعی افزایش یابد.

معتمدی در ادامه اظهار کرد: برای کاهش آسیبهای اجتماعی باید مردم را مشارکت داد و مؤسسات و انجمنهای غیردولتی را وارد کرد و بسیاری از امور را به خود مردم واگذار کرد.

وی در پایان گفت: در کشورهای پیشرفته بسیاری حداقل در 5 انجمن خیریه و غیردولتی عضو می‌باشند و ما باید تا می‌توانیم امور مربوط به پیش‌گیری از آسیبهای اجتماعی و خدمات به آسیب‌دیدگان را به خود مردم و مؤسسات غیردولتی و خیریه واگذار کنیم و دولت آنها را در این راه کمک کند. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *