افرادی که دست به دزدی علمی می‌زنند در دانشگاه آزاد جایی ندارند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


افرادی که دست به دزدی علمی می‌زنند در دانشگاه آزاد جایی ندارند

رئیس دانشگاه آزاد:

افرادی که دست به دزدی علمی میزنند در دانشگاه آزاد جایی ندارند

رئیس دانشگاه آزاد بابیان اینکه دزدی علمی زشتترین نوع دزدی است، گفت: کسانی که دست به سرقت علمی بزنند دراین دانشگاه جایی ندارند.

993147741

به نقل از دانشگاه آزاد، حمید میرزاده در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین بابیان اینکه دزدی علمی زشت‌ترین نوع دزدی است، گفت: علم مقدس و الهی است لذا یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاهها برخورد با سرقت علمی است.

وی بابیان اینکه کسانی که دست به سرقت علمی بزنند، در دانشگاه‌ آزاد اسلامی جایی ندارند، افزود: از 33 هزار عضو هیأت علمی این دانشگاه‌ تنها 4 نفر مسؤول مکاتبات این مقالات بوده‌اند و دست به این عمل زشت زده‌اند که با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد از تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به تخلفات علمی خبر داد و تأکید کرد: در پی گزارش مجلات علمی نیچر اشپرینگر در خصوص سرقت علمی در تعدادی از مقالات مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و سه واحد از 400 واحد و مرکز آموزشی دانشگاه آزاد کمیته‌ای ویژه برای پیگیری آن دسته از مقالات که مربوط به اعضای هیأت علمی این دانشگاه است، تشکیل‌شده است.

میرزاده با اشاره به رتبه جهانی تولید علم در دانشگاه ‌آزاد اسلامی، گفت: رتبه این دانشگاه در چهار سال اخیر رشد بسزایی داشته و امروز این دانشگاه توانسته از رتبه 750 چهار سال قبل در پایگاه آی اس آی به رتبه 161 رسیده و جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: کسب این رتبه تنها حاصل تلاش حدود 40 واحد جامع این دانشگاه‌ است که مجری دوره دکتری هستند و هنوز تمام واحدهای دانشگاه دراین کار بزرگ مشارکت ندارند.

میرزاده همچنین از افزایش ارجاعات به مقالات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: میزان ارجاعات به مقالات پر استناد این دانشگاه‌ با رشد 8 درصدی به 30 درصد رسیده است که نشان‌دهنده توسعه کیفیت مقالات در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اضافه کرد: شوراها در دانشگاه آزاد اسلامی نقطه اصلی محور تصمیم‌گیری است. دراین دانشگاه‌ مرتباً جلسات بسیاری ازجمله شوراهای استان، شوراهای راهبردی، شورای دانشگاه و غیره تشکیل می‌شود و ما هرسال حداقل 4 یا 5 بار با روسای واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور جلسه داریم که ارائه نقطه نظرات صف و ستاد دراین جلسات برای استحکام برنامه‌های دانشگاه ضروری است.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *