افتتاح مرکز رشد تخصصی دانش مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار در کشور

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۶ مهر ۱۳۹۵


افتتاح مرکز رشد تخصصی دانش مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار در کشور

افتتاح مرکز رشد تخصصی دانش مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار در کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بابیان اینکه مرکز رشد تخصصی دانش مبارزه با مواد مخدر افتتاح می‌شود، گفت: امروز رویکرد پلیس در بحث مبارزه با مواد مخدر باید دانش‌محور است.

سردار مسعود زاهدیان در افتتاحیه مرکز رشد تخصصی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: رویکرد پلیس نه‌تنها در بحث مبارزه با مواد مخدر بلکه در همه بخشهایی که نیاز به تحقیق و بررسی دارند، دانش‌محور است.

وی افزود: مرکز رشد تخصصی یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به‌منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده، تأسیس و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه راه‌اندازی و پا گرفتن شرکتهای جدید را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: امروزه استفاده از مراکز رشد به‌عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته‌شده برای تبدیل خلاقیتها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی قابل‌ارائه به بازار و توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود.

سردار زاهدیان کمک به جذب بیشتر کارآموزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد اشتغال، نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات جدید علمی و افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه را از اهداف این مراکز برشمرد.

این مسؤول انتظامی ادامه داد: اولین مرکز رشد دانشگاهی در کشور، استفاده تجاری از دانش فنی و حقوق مالکیت معنوی تأسیس و امکانات دانشگاهی مانند آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه را فراهم می‌کند.

وی در پایان تشویق بیشتر کارآموزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جهت پژوهشهای کاربردی در مبارزه با مواد مخدر و ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط جهت تجاری کردن پژوهشهای انجام‌شده دراین حوزه، نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات جدید دانش علمی مبارزه با مواد مخدر و استفاده از سرمایه عظیم نخبگان را از اهداف تأسیس مرکز رشد تخصصی دانش مبارزه با مواد مخدر در کشور دانست.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم دکتر محمدعلی سبحان الهی رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن تشکر از سردار زاهدیان گفت: دراین مقطع خاص که جهان با مشکلات خاص مواد مخدر روبروست اساس افتتاح این مرکز خدمت به جامعه و جذب شرکتهای دانش‌بنیان در راستای ماموریتهای پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

منبع؛ وب‌سایت خبرگزاری مهر

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *