افتتاح رسمی سامانه 101 زنان در زمستان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۵


افتتاح رسمی سامانه 101 زنان در زمستان

افتتاح رسمی سامانه 101 زنان در زمستان

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری از افتتاح رسمی سامانه تعاملی معاونت امور زنان و خانواده با نام 101 در زمستان سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر دریافت مجوزهای لازم از سوی وزارت ارتباطات، محتوای  این سامانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
عطاءالله ملکی تبار  افزود: محتوای سامانه 101 را معاونت امور زنان و امور خانواده و سازمان‌های مردم‌نهاد تأمین می‌کنند.
وی با اشاره به محدودیت‌های وزارت ارتباطات اظهار کرد: موضوع زن و خانواده یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه امروز ایرانی و اسلامی است وکسی در این زمینه شک ندارد. اگرچه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تخصیص شماره‌های سه‌رقمی محدودیت‌هایی دارد و اهمیت موضوع زن و خانواده باید برای آنها بیشتر توضیح داده شود.
ملکی تبار بابیان اینکه شماره 101 یک برند است، گفت: مردم می‌توانند با 101 تماس تلفنی بگیرد، پیغام صوتی دریافت کنند، پیامک بزنند و از کد دستوری استفاده کنند. وب پورتال، ویدیو پورتال به آدرس www.101.iri.ir  نیز فعالیت می‌کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری افزود: امیدوار هستیم که وزارت ارتباطات مجوز استفاده از پیامک، کد دستوری و صوتی این سرشماری را به اپراتورها بدهد و ما هم ازنظر محتوایی و زیرساختی فعالیت می‌کنیم.
وی درباره رایزنی‌های انجام‌شده برای دریافت مجوز استفاده از سامانه 101 از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: من با دکتر محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- دریکی از مراسم افطاری ریاست جمهوری صحبت کردم. خانم مولا وردی نیز با وزیر ارتباطات گفت‌وگو کرده است. وزیر ارتباطات نیز درزمینهٔ تخصیص شماره 101 قول مساعد داده است ولی رویه تخصیص طولانی است.  یک‌بار نیز نظر کارشناسی مبنی بر مخالفت با این کار برای وزیر ارتباطات ارسال‌شده است. بااین‌حال امیدواریم در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این نظر موردبازنگری قرار گیرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری بابیان اینکه حداکثر تا پایان آبان ماه این مسئله حل خواهد شد، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی سامانه 101 مردم می‌توانند نظرات خود را از طریق پیامک و صوت به معاونت امور زنان و خانواده اعلام کنند؛ بنابراین می‌توان  درزمینهٔ موضوعات خاص امور زنان و خانواده رأی‌گیری کرد و اگر درباره یک موضوعی افراد زیادی نظر بدهند، دولت و مجلس باید درباره آن تصمیم‌گیری کنند.
ملکی تبار در پایان گفت: این کار از طریق پیامک و کد دستوری انجام می‌شود. کد #101** را افراد می‌توانند وارد کنند و یا به‌صورت صوتی در نظرسنجی شرکت کنند. تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، وب پورتال، ویدیو پورتال 101 نیز راه‌اندازی خواهد شد.
منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *