اعلام شرایط زایرین ذخیره و متقاضیانی که در قرعه‌کشی انتخاب نشدند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۵


اعلام شرایط زایرین ذخیره و متقاضیانی که در قرعه‌کشی انتخاب نشدند

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تشریح کرد:

 اعلام شرایط زایرین ذخیره و متقاضیانی که در قرعهکشی انتخاب نشدند

354575939

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، شرایط زایرین ذخیره و متقاضیانی که در قرعهکشی انتخاب نشدند را تشریح کرد.

محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت زایرین ذخیره گفت: تعدادی از پذیرفته‌شدگان دانشگاهی با توجه به شرایط تحصیلی و مالی نمی‌توانند به عتبات اعزام شوند، بنابراین احتمال اعزام زایرین ذخیره هم وجود دارد و این امید را به زایرین ذخیره می‌دهیم که آن شاءالله تعداد قابل‌توجهی که شرایطشان مهیا باشد و مدارک را کامل تحویل دهند را در صورت انصراف زایرین اصلی به عتبات اعزام نماییم و درصورتی‌که امکان اعزام در آن تاریخ نباشد، سعی می‌شود در کاروانهای دیگر اعزام شوند.

زارع ادامه داد: زایرینی که نامشان به‌عنوان زایر اصلی و ذخیره در نیامده می‌توانند در سامانه ثبت‌نام عتبات، تمایل خود را برای اعزام در تاریخهای دیگر در صورت ایجاد ظرفیت جدید و یا انصراف پذیرفته‌شدگان اصلی و ذخیره اعلام کنند و یا در دوره‌های بعدی عتبات که در ماههای آینده به‌صورت گسترده اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً ثبت‌نام کنند.

زارع در خصوص سهمیه عتبات نکاتی را بیان کرد و گفت: ما در ایام امتحانات دانشگاهی کاروان اعزام نمی‌کنیم و دلیل اصلی این‌که عتبات به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، توجه به تاریخهایی است که زایرین دانشگاهی بتوانند به عتبات اعزام شوند. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملت برنامه‌ریزی‌شده تا زایرین بتوانند از وام استفاده کنند. جمعاً در دوره شانزدهم ۱۶ هزار نفر به عتبات اعزام می‌شوند.

وی در خصوص وام عتبات نیز گفت: برای گرفتن وام باید دستورالعمل از بانک به شعب ارسال شود که خبر آن متعاقباً از سایت لبیک اطلاع‌رسانی می‌شود؛ بنابراین زایرین تا قبل از ابلاغ دستورالعمل از مراجعه به شعب خودداری نمایند.

ثبت‌نام از متقاضیان تشرف به عتبات دانشگاهیان از ۲۱ آذرماه در سایت لبیک آغاز و تا ۵ دی‌ماه ادامه داشت و در این مدت بیش از ۸۲ هزار نفر از دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات در سایت لبیک ثبت‌نام نمودند. تا در شانزدهمین دوره از عتبات دانشگاهیان که از اول بهمن تا اردیبهشت‌ماه انجام خواهد شد ۱۶ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور کربلایی شوند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *