اعطای هرگونه تسهیلات به بانکهای خصوصی و دولتی مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصی‌سازی شد

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۵


اعطای هرگونه تسهیلات به بانکهای خصوصی و دولتی مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصی‌سازی شد

اعطای هرگونه تسهیلات به بانکهای خصوصی و دولتی مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصیسازی شد

 436892867

نمایندگان در نشست علنی روز (یکشنبه، 5 دیماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی ماده 29 گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با ماده 29 این لایحه با 143 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

دربند یک ماده 29 آمده است: به‌منظور مردمی شدن اقتصاد و گسترش سهم بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد و به‌منظور افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح کیفی خدمات و مدیریت بهینه هزینه به‌تمامی دستگاههای اجرایی که عهده‌دار وظایف اجتماعی، فرهنگی و خدماتی هستند (از قبیل واحدهای بهداشتی و درمانی، مراکز بهزیستی و توان‌بخشی، مراکز آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی و مراکز ارائه‌دهنده خدمات و نهادههای کشاورزی و دام‌پروری) اجازه داده می‌شود؛ در چهارچوب استانداردهای کیفی خدمات که توسط دستگاه ذی‌ربط تعیین می‌شود، نسبت به خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی (به‌جای تولید خدمات) اقدام کند. در اجرای این بند واگذاری مدارس دولتی ممنوع است.

در تبصره بند 1 ماده 29 لایحه مذکور آمده است که آیین‌نامه اجرایی این ماده شامل نحوه تعیین قیمت خرید خدمات و تعیین تکلیف نیروی انسانی و ساختار به پیشنهاد سازمان و دستگاههای اجرایی ذی‌ربط به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بر اساس این گزارش؛ دربند 2 لایحه برنامه ششم توسعه ذکرشده است که به‌منظور نظارت بیشتر بر بنگاههای در حال واگذاری و هم‌چنین بنگاههای واگذارشده به‌صورت کنترلی، در چارچوب مصوبات هیأت واگذاری، اسامی این بنگاهها از سوی سازمان خصوصی‌سازی به سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و بانک مرکزی اعلام می‌شود. سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور مکلف است ثبت صورت‌جلسات مجامع عمومی و هیأت مدیره و هم‌چنین نقل‌وانتقال اموال و املاک بنگاههای مزبور را پس از أخذ مجوز کتبی از سازمان خصوصی‌سازی انجام دهد. بانک مرکزی موظف است طی دستورالعمل اعلامی به بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی و دولتی، اعطای هرگونه تسهیلات و یا ایجاد تعهدات به بنگاههای مذکور را مشروط به أخذ مجوز از سازمان خصوصی‌سازی نماید. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *