اعزام 2 هزار نفر از هلال‌احمر به عراق

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۵


اعزام 2 هزار نفر از هلال‌احمر به عراق

رئیس مرکز پزشکی هلالاحمر تشریح کرد:

   اعزام 2 هزار نفر از هلالاحمر به عراق

  کیفیت خدمات افزایش مییابد

 743938572

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلالاحمر به تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی برای زائران اربعین پرداخت و گفت: مسؤولیت بهداشتی و درمانی زائران در خاک عراق بر عهده مرکز پزشکی هلالاحمر است.

سید علی مرعشی در نشست خبری که در ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، گفت: مرکز پزشکی هلال‌احمر با آسیب‌شناسی خدمات بهداشتی و درمانی زائران اربعین طی سال گذشته و امسال تصمیم گرفت برای بهبود ارائه خدمات به زائران تغییراتی را در نحوه اجرای خدمات بهداشتی و درمانی انجام دهد. وی با اعلام اینکه در سال گذشته حدود 900 نفر در خدمت زائران اربعین بودند، افزود: امسال بیش از دو هزار نفر در قالب گروههای مختلف به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین خواهند پرداخت.

کیفیت خدمات افزایش مییابد

مرعشی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از 11 چادر درمانی برای زائران اربعین مستقرشده بود، اظهار داشت: در سال گذشته خدمات این چادرها بسیار محدود بود اما امسال تصمیم گرفته شد تعداد چادرها را کاهش داده اما کیفیت خدمات را افزایش دهیم. به گفته مرعشی در چادرهای درمانی هلال‌احمر برای زائران اربعین علاوه بر پزشک عمومی، پرستار زن و مرد، نیروهای امدادگر، نیروهای بهداشتی و تکنسینهای اورژانس و تجهیزات پزشکی بیشتری نیز در این چادرها وجود خواهد داشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان این مطلب که چادرهای درمانی هلال‌احمر در مرزهای مهران، بصره، چزابه، شلمچه و عماره مستقر خواهند شد، تأکید کرد: خدمات این چادرها بیشتر در زمان بازگشت زائران خواهد بود زیرا خستگی راهپیمایی مشکلاتی را برای زائران به وجود خواهد آورد.

6 تریلی دارو از سازمان امداد و نجات به عراق ارسال میشود

وی با اعلام اینکه 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 26 دستگاه آمبولانس در خاک عراق مستقر خواهند شد، افزود: 250 قلم دارو و 80 قلم تجهیزات پزشکی توسط 6 تریلی از سازمان امداد و نجات بارگیری و از طریق مرز مهران وارد خاک عراق خواهد شد. مرعشی تأکید کرد: میزان داروها برای هر یک از چادرهای درمانی مشخص‌شده است.

وی با اشاره به وجود دو درمانگاه هلال‌احمر در نجف افزود: 18 گروه‌درمانی در چادرهای کربلا آماده خدمات‌رسانی به زائران خواهند بود.

زائرانی که بیماری خاص دارند، داروهای خود را همراه داشته باشند

مرعشی به زائرانی که بیماری خاص دارند توصیه کرد: داروهای خودشان را به همراه داشته باشند زیرا ممکن است داروهای آنها در لیست داروهای ارسالی به عراق وجود نداشته باشد و ازاین‌جهت دچار مشکل شوند.

خدمات مراکز درمانی عراق پاسخگوی بیماران دیالیزی نخواهد بود

وی همچنین به بیماران دیالیزی که قصد حضور در پیاده‌روی مراسم اربعین دارند توصیه کرد: در فرصت مناسب‌تری به کربلا مشرف شوند زیرا خدمات مراکز درمانی عراق در این ایام پاسخگوی بیماران دیالیزی نخواهد بود. وی افزود: زائرانی که بیمه نباشند و بخواهند از طریق خدمات درمانی بیمارستانهای عراق استفاده کنند باید هزینه‌های آن را متقبل شوند و ازاین‌جهت دچار مشکل خواهند شد. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درعین‌حال از رایگان بودن خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در چادرها و درمانگاههای جمعیت هلال‌احمر عراق برای زائران خبر داد و گفت: تلاش کرده‌ایم خدمات بهداشتی و درمانی که به زائران اربعین ارائه می‌دهیم از کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *