اعزام نیرو و تجهیزات فیلیپین به جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶


اعزام نیرو و تجهیزات فیلیپین به جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی

به نقل از راشاتودی، یک ژنرال ارتش فیلیپین اعلام کرد که این کشور اعزام نیروی نظامی و تجهیزات خود را به یک جزیره مورد مناقشه در دریای چین جنوبی آغاز کرده است.

گفتنی است که مقامات پکن و مانیل بر سر این جزیره ادعای ارضی دارند و اعزام این نیرو و تجهیزات پیش از آغاز عملیات ساخت و ساز از جمله تطویل یک باند فرودگاه در این جزیره انجام می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سپهبد «رائول دل روساریو» رئیس مرکز فرماندهی غربی ارتش فیلیپین گزارش داد که نیروهای نظامی و تجهیزات اولیه به «پاگ آسا» ارسال شدند.

طبق اظهار مقامات فیلیپین، ۱.۶ میلیارد پزو (معادل ۳۲ میلیون دلار) برای ساخت و ساز در این جزیره درنظر گرفته شده است که شامل استحکام و طولانی کردن یک باند فرودگاه و ساخت اسکله می شود.

اوایل ماه میلادی جاری، «ژائو جیانهوآ» سفیر چین هشدار داد که هرگونه ساخت و ساز در این جزیره- که در مجامع بین المللی با نام «تیتو» شناخته می شود- غیرقانونی خواهد بود.

روزنامه مانیلا تایمز به نقل از سفیر چین نوشت: «ما تصرف این جزایر از سوی فیلیپین را غیرقانونی می دانیم و از این رو ساخت و ساز در این جزیره نیز غیرقانونی است». ژائو همچنین گفت که مقامات چین به هرگونه هواپیمای متجاوز در فضای هوایی این جزیره هشدار خواهند داد. منبع:مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *