اعزام سرباز معلم خاطی به پادگان

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۵


اعزام سرباز معلم خاطی به پادگان

آخرین وضعیت پرونده سرباز معلمی که به خاطر شهریه دانشآموزان را تنبیه کرد

اعزام سرباز معلم خاطی به پادگان

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-11-04 08:50:11Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com!-ےژ{p ,

حادثه

در پی تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان مدرسه شهید چمران اسدآباد از توابع شهرستان فهرج، سرباز معلم متخلف برکنار و به پادگان اعزام می‌شود.

 چندی قبل بود که فیلمی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که گروهی از دانش‌آموزان محروم یک مدرسه در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان دراین فیلم عنوان می‌کردند که معلم به دلیل عدم پرداخت شهریه آنها را تنبیه کرده است اما چند روز بعد آموزش‌وپرورش استان در فیلمی جدید اعلام کرد که چنین امری ساختگی است و پس از بررسیهای قضایی و قانونی هم کذب بودن فیلم موردنظر اعلام شد. اما فیلمی جدید منتشر شد که آموزش‌وپرورش را بار دیگر به تیتر رسانه‌های استان تبدیل کرد.

دراین فیلم دانش‌آموز دریکی از مدارس شهرستان محروم فهرج در شرق استان کرمان به دلیل اینکه توسط معلمش تنبیه‌شده با مصدومیت مواجه شده و بینایی چشم‌چپ این فرد مختل شده است.

این بار آموزش‌وپرورش استان کرمان در اقدامی مثبت با ورود جدی و پیگیری این مسأله ضمن تأکید صحت حادثه از مردم عذرخواهی کرد و طبق بررسیهای خبرگزاری مهر در مراحل ابتدایی بروز این حادثه و قبل از رسانه‌ای شدن، وضعیت درمانی و روند بهبود دانش‌آموز مصدوم را پیگیری کرده است.

سرباز معلم نیز همان روز از کار برکنار و به پادگان محل خدمتش بازگردانده شده است؛ اما آنچه در فیلم و خبرهای منتشرشده در خصوص تنبیه این دانش‌آموز اشاره نشده است این است که این دانش‌آموز فهرجی نابینا نشده است و به دلیل شدت ضربه و خونریزی داخلی چشم دچار اختلال در بینایی شده و روند درمان برای بهبود کامل بیمار در حال انجام است. به هر صورت آموزش‌وپرورش کرمان در اطلاعیه‌ای مسؤولیت این حادثه را پذیرفته و عنوان کرده است؛ در پی تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان مدرسه شهید چمران اسدآباد از توابع شهرستان فهرج، سرباز معلم متخلف برکنار و برای ادامه خدمت سربازی به پادگان اعزام و با سایر متخلفان احتمالی نیز برخورد قانونی می‌شود. عرفان، دانش‌آموز صدمه‌دیده نیز در پاسخ به وضعیت بینایی‌اش گفت: بعدازاینکه کمربند به صورتم برخورد کرد روی نیمکت افتادم و چشمم دچار تورم شد و درنهایت بعد از اطلاع به والدینم به بیمارستان مراجعه کردم در حال حاضر هم بینایی چشم‌چپم مختل شده و مثل این است که آب‌صابون در چشمم است. در پیگیریهای خبرنگار مهر مشخص شد که چشم دانش‌آموز نابینا نشده است و به دلیل ضربه دچار خونریزی داخلی شده است و به‌مرورزمان دید چشم‌باز خواهد گشت.

  مراحل درمان تا بهبود کامل فرد مصدوم انجام میشود

محسن سلاجقه، رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان دراین خصوص بیان کرد: امروز مدیران آموزش‌وپرورش از دانش‌آموز مذکور عیادت کرده‌اند و تمام پیگیریهای لازم از ابتدای بروز حادثه تاکنون انجام‌شده است.

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: برای جذب سرباز معلمها گزینش با دقت و حساسیت بالا انجام می‌شود و آموزشهای علمی و حتی نحوه برخورد با دانش‌آموزان هم به سرباز معلمها داده می‌شود.

سلاجقه گفت: در حال حاضر فرد خاصی از کار برکنار شده است و روال قانونی برای حمایت از دانش‌آموز و برخورد با عوامل خاطی در حال انجام است.

او افزود: دانش‌آموز بیمه حوادث است و البته روند درمان وی با دقت کامل توسط آموزش‌وپرورش رصد و پیگیری می‌شود و در صورت نیاز پیگیریهای تخصصی پزشکی نیز انجام می‌شود.

شهرستان فهرج یکی از شهرستانهای کویری و بسیار محروم استان کرمان است که آموزش‌وپرورش برای رفع مشکل کمبود معلم در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان و سایر مناطق کم برخورد مشابه از سرباز معلم استفاده می‌کند.

روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان ضمن ابراز تأسف و عذرخواهی از این حرکت ناشایست سرباز معلم مذکور که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده، بار دیگر تأکید می‌کند هرگونه تنبیه بدنی در مدارس تحت هر شرایطی، ممنوع و محکوم است و با متخلفان به‌شدت برخورد قانونی می‌شود.

در خصوص حادثه پیش‌آمده، پدر دانش‌آموز مصدوم به خبرنگار می‌گوید: فرزند من در کلاس درس در حال صحبت باهم کلاسی‌اش بوده که معلم با کمربند به صورتش می‌زند.

محمد کدخدا منش می‌گوید: بعد از اطلاع از مصدوم شدن فرزندم به دلیل نبود بیمارستان در فهرج عرفان را به بیمارستان بم منتقل کردیم و مورد مداوا قرار گرفت و در همان روز مسؤولان حراست آموزش‌وپرورش فهرج ما را همراهی کردند و گفتند پیگیریهای لازم را انجام می‌دهیم.

پدر این دانش‌آموز افزود: در حال حاضر خبر ندارم که پیگیریها در چه مرحله‌ای قرار دارد اما از مسؤولان می‌خواهم مطابق قانون با معلم برخورد شود و اجازه ندهد چنین افرادی درزمینه آموزش دانش‌آموزان فعال باشند.

او گفت: نباید چندین دانش‌آموز را به معلمی واگذار کنند که برای حضور دراین شغل تنها یک ماه آموزش‌دیده است.

تحلیل حادثه

آموزش‌وپرورش، دو اصل حیاتی برای کودکان و نوجوانان در حال رشد و تحصیل هستند. هنگامی‌که روند استاندارد و صحیح این فرآیند دچار اختلال گردد، باید چشم‌انتظار آینده‌ای نه‌چندان روشن و حوادث و فجایع ناگواری باشیم. دراین روزها که بخش قابل‌توجهی از بودجه‌ها و سرمایه‌های کلان کشور بازیچه مفسدان اقتصادی گشته و یا خرج موارد غیرضروری مانند برخی همایشها، کمکها، مراسم و محافلی از ین قبیل می‌گردد، در گوشه‌ای دیگر از همین کشور، عده‌ای از کودکان همین آب‌وخاک، از حقوق اولیه خود که داشتن محیط امن تحصیلی از حداقلهای آن است، محروم هستند. حال که تخصیص بودجه محدود و کم‌توجهی به بسیاری از شهرها و روستاهای کشور، شرایط نامطلوبی برای تحصیل وزندگی پیش روی آنها نهاده است، دست‌کم افرادی را به‌عنوان آموزگار برای فرزندان آنها برگزیده شوند که آموزش لازم و کافی را در زمینه‌های علمی، اخلاقی و انسانی دیده باشند و به لحاظ روانی مورد ارزیابی قرارگرفته باشند. هم‌چنین باید میزان دستمزدی که به آنها پرداخت می‌گردد، به‌قدری باشد که خشم و حزن فروخورده آنها به حیطه هشیاری و عمل سرایت نکند و شاهد چنین وقایع ناگواری نباشیم.

منبع: خبر آنلاین

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *