اعزام دانشگاهیان به عتبات بهترین کار فرهنگی دانشگاهها است


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵


اعزام دانشگاهیان به عتبات بهترین کار فرهنگی دانشگاهها است


اعزام دانشگاهیان به عتبات بهترین کار فرهنگی دانشگاهها است

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق اعزام دانشجویان به عتبات عالیات را بهترین کار فرهنگی در دانشگاهها توصیف کرد.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی، در همایش احلی من العسل که عصر روز یکشنبه ۱۰ مردادماه با حضور ۳ کاروان دانشجویی از استانهای سمنان، قزوین و دانشگاه فرهنگیان مازندران در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا برگزار شد، اعزام دانشجویان به عتبات عالیات را بهترین کار فرهنگی در دانشگاهها توصیف و اظهار کرد:
به سه روش می‌توان با امام حسین (ع) بود یکی در قول که باید گفتار ما چه در صحبت شوخی و چه جدی حسینی باشد و حتی در فضای مجازی نیز بر اساس منش امام حسین رفتار کنیم.
دومین روش رفتار است که باید عملکرد ما نیز حسینی باشد و سومین روش برخورداری از حال امام حسین است که حال ایشان دعا، قرآن و نماز بود و باید این سه را در خود تقویت کنیم.

نجفی روحانی بابیان اینکه امام حسین در تمام لحظات به یاد خداوند بود، گفت: امام حسین (ع) کنیزی داشت که روزی برای امام دست گلی آورد و امام تبسمی کرد و آن را بوسید و فرمود تو را آزاد می‌کنم برخی بر امام ایراد گرفتند که دست گل ناقابلی است و شما بهای زیادی در عوض می‌دهید و امام فرمود مشی من همان مشی خداوند است که یک محبت کم را بامحبت بسیار پاسخ می‌دهد.
مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق بابیان اینکه باید رفتار و سیره امام حسین (ع) را در دانشگاهها ساری و جاری کنیم، گفت: دانشجویان باید بعدازاین سفر سفیران امام حسین در دانشگاهها باشند و فرهنگ ایشان در روز عاشورا که اقامه نماز اول وقت، قرائت قرآن و دعا خواندن بود در دانشگاهها ترویج و تبلیغ کنند. بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم مهدی خنجری و میلاد عالمی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران به ایراد سخنرانی پرداختند. عالمی در سخنان کوتاهی با ارائه تعبیری زیبا از معنا و مفهوم واژه زیارت گفت: حرف «ز» این کلمه به معنای زمین و زمان را شناختن، حرف «ی» به معنای یگانگی، «ا» به معنای ادب زیارت را نگه‌داشتن، «ر» به معنای رعایت حال همراهان و خادمان حرم و «ت» تفکر در زندگی است.
به گزارش روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، در پایان این مراسم نیز دانشجویان هدایایی از دستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجتی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا دریافت کردند.
منبع: دفتر نمایندگی رهبری دردانشگاه

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *