اعتراضها ضد ترامپ در نیویورک، لس‌آنجلس، فیلادلفیا و دیگر نقاط آمریکا ادامه دارد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۵


اعتراضها ضد ترامپ در نیویورک، لس‌آنجلس، فیلادلفیا و دیگر نقاط آمریکا ادامه دارد

اعتراضها ضد ترامپ در نیویورک، لسآنجلس، فیلادلفیا و دیگر نقاط آمریکا ادامه دارد

معترضان آمریکایی در شهرهایی چون نیویورک، لسآنجلس، ورچستر، ماساچوست و آیووا علیه دونالد ترامپ، رئیسجمهور منتخب آمریکایی بار دیگر به خیابانها آمدند.

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b6%d9%87%d8%a7-%d8%b6%d8%af-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%be-%d8%af%d8%b1-%d9%86%db%8c%d9%88%db%8c%d9%88%d8%b1%da%a9

به نقل از فاکس نیوز، معترضان در منهتن نیویورک پلاکارتهایی به دست گرفته بودند که روی آن نوشته‌شده بود «نه به ترامپ»، «ترامپ رئیس‌جمهور من نیست» و «نه به آمریکای فاشیست»

یکی از معترضان دراین راهپیمایی گفت: نمی‌توانم تحمل‌کنم که دونالد ترامپ این کشور را اداره کند و به فرزندان ما نژادپرستی، ‌تبعیض جنسیتی و تعصب بیاموزد. در همین حال پلیس لس‌آنجلس پنج معترض را بازداشت کرد. اعتراضات ضد ترامپ به پورتلند و اورگان نیز کشیده شد. برخی از این معترضان مشروعیت پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون را زیر سؤال برده و اشاره کردند که اگرچه ترامپ آرای الکترال را به دست آورده اما هیلاری کلینتون توانسته آرای مردمی به دست آورد. به گفته اداره پلیس لس‌آنجلس 187 بزرگ‌سال و 8 نوجوان به خاطر انجام اقدامات غیرقانونی دراین اعتراضات بازداشت شدند؛ اما خشونت واقعی در اعتراضات پورتلند صورت گرفت. معترضان نسبت به وعده‌های انتخاباتی ترامپ برای محدود کردن مهاجرت و ثبت‌نام مسلمانان اعتراض کردند. برخی معترضان شیشه مغازه‌ها را شکسته، وسایل آتش‌بازی پرتاب کرده و سطلهای آشغال را به آتش کشیدند. چندین هزار معترض صلح‌جو نیز در خیابانهای نیویورک به‌طرف برج ترامپ راهپیمایی کردند. اعتراضات شیکاگو نیز در پارک میلنیوم برگزار شد. اعتراضات در خیابانهای لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو و فیلادلفیا نیز ادامه داشت. یکی از معترضان گفت: مسؤولیت من با پایان انتخابات پایان نمی‌یابد بلکه برای همیشه ادامه دارد. مادامی‌که زنده و یکی از شهروندان آمریکایی هستم باید نظر خود را به گوش دولت برسانم.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *