اعتبار وام تحصیلی دانشجویان دکتری در سال جاری افزایش یافت

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶


اعتبار وام تحصیلی دانشجویان دکتری در سال جاری افزایش یافت

وزیر علوم:

اعتبار وام تحصیلی دانشجویان دکتری در سال جاری افزایش یافت

محمد فرهادی در دیدار نوروزی جمعی از خیرین عضو بنیادهای خیرین و بنیادهای حامیان علم و فناوری دانشگاههای سراسر کشور گفت: دولت یازدهم و وزارت علوم با توجه به اهمیت حمایت از خیرین در آموزش عالی، برنامه‌های مختلفی در این حوزه داشته‌اند و امسال نیز مبلغ 30 میلیارد تومان در قانون بودجه برای حمایت از طرحهای عمرانی خیرین در دانشگاهها اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به این‌که در سه سال اخیر 13 میلیون و 800 هزار مترمربع ساختمان در دانشگاههای کشور احداث‌شده است گفت: از این میزان 450 هزار مترمربع آن توسط خیرین آموزش عالی احداث‌شده است. وزیر علوم، با اشاره به افزایش تعداد خیرین آموزش عالی از 400 نفر به بیش از 1200 نفر، آن را نشانه گسترش و توسعه فرهنگ وقف در آموزش عالی کشور دانست و افزود: خیرین آموزش عالی در زمینه پرداخت هزینه دانشجویان مستعد و نیازمند و فراهم کردن بستر اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی نیز فعال هستند.

فرهادی اظهار داشت: وزارت علوم نیز در قالب اعطای تسهیلات دانشجویی از دانشجویان حمایت مالی می‌کند و در سال 1395 مجموع انواع وامهای پرداخت‌شده نسبت به گذشته 200 درصد رشد داشته است.

وزیر علوم با اشاره به اهمیت اشتغال پس از تحصیل گفت: صندوق کارآفرینی امید طبق تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق رفاه دانشجویان دارد به هر دانش‌آموخته دانشگاه که کارگاه فنی داشته باشد و برای دیگران نیز اشتغال ایجاد کند تا مبلغ 100 میلیون تومان وام پرداخت می‌کند.

وی افزود: هم‌چنین در راستای اشتغال آفرینی دانشگاهیان، آیین‌نامه‌های تأسیس شرکتهای دانش‌بنیان توسط استادان و دانشجویان ابلاغ‌شده است و برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان، به دانشگاههای کشور برای خرید محصولات شرکتهای دانش‌بنیان داخلی تأکید شده است.

فرهادی گفت: در سال 1395 تعداد صندوقهای حمایت از پژوهش در پارکهای علم و فناوری از 16 به 32 صندوق افزایش پیدا کرد که این صندوقها از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری حمایت مالی می‌کنند. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *