اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به نفع جامعه ایثارگری است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۵ دی ۱۳۹۵


اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به نفع جامعه ایثارگری است

معاون بنیاد شهید:

اصلاح قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران به نفع جامعه ایثارگری است

 %d8%a7%d8%b5%d9%84%d8%a7%d8%ad-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9

مهدی ایزدی افزود: با توجه به اینکه قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران نیاز به اصلاحات جدی دارد، این موضوع در دستور کار بنیاد شهید قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: در بازنگری و اصلاحات این قانون نیاز واقعی دیده‌شده وسعی شده به‌صورت احساسی و افراطی نباشد و اگر بار مالی آن دیده شود می‌تواند به کمک رفع مشکلات جامعه ایثارگری و بهبود وضعیت ایثارگران در کشور کمک کند. وی اضافه کرد: دراین قانون جامع برخی از مواد آن ناقص است و یا نیاز واقعی جامعه ایثارگری نیست و برخی از پیشنهادها که خارج از بنیاد شهید داده‌شده معتقدیم به ضرر جامعه ایثارگری است. ایزدی بابیان اینکه تلاش می‌شود که اصلاحات به نفع جامعه ایثارگری باشد،‌ افزود: هیچ موردی از تسهیلات ارائه‌شده در قانون جامع برای ایثارگران حذف نشده است و پیشنهادها اصلاحات، برای رفع این نواقص به شمار می‌رود.

وی ابراز امیدواری کرد که این اصلاحات بتواند در رفع برخی از مشکلات جامعه ایثارگری تأثیرگذار باشد. قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از دی‌ماه سال ۹۱ به‌صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و امسال دی‌ماه زمان آزمایشی آن به پایان می‌رسد و بنیاد شهید تلاشهای زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در مجلس این موضوع به تصویب رسید و اکنون شورای نگهبان نیز آن را تائید کرد.

البته امسال طرح آزمایشی این قانون به مدت یک سال دیگر تمدیدشده تا اصلاحات لازم روی این قانون برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به ایثارگران انجام شود. همچنین سعید عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تأیید بنده (۵) الحاقی به لایحه احکام دائمی شدن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در تاریخ ۲۱ آذرماه سال جاری توسط شورای نگهبان خبر داد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *