اشتغال و بستر مناسب برای معیشت خانواده‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵


اشتغال و بستر مناسب برای معیشت خانواده‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اشتغال و بستر مناسب برای معیشت خانوادهها از مهمترین برنامههای دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر مناسب برای بهبود معیشت خانوادهها از مهمترین برنامههای دولت یازدهم است.

محمود واعظی در نشست شورای اداری شهرستان تایباد افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به اعتقادات، باورها، سلایق و ایده‌های گروههای مختلف در کشور دارد و برای رفع مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف از همه جناحها استفاده می‌کند. وی اظهار کرد: باید قدردان خون شهیدان باشیم و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم که امروز به برکت خون شهیدان، در سایه منویات رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح در امنیت کامل به سر می‌بریم و می‌توانیم برای آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی به یک الگوی تمام‌عیار برای سایر کشورها تبدیل شده است، گفت: امروزه هیچ مشکلی بدون حضور ایران بر طرف نخواهد شد و همه معترف هستند که بدون کشورمان نمی‌توان با تروریسم مبارزه کرد. واعظی افزود: هم‌اکنون وارد مرحله جدیدی از تحول اقتصادی در کشور شده‌ایم و دولت دراین‌باره اقدامات خوبی انجام داده است و با رشد پنج‌درصدی در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی سال جدید را به پایان خواهیم رساند. وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موفقیتهای دولت تدبیر و امید مهار تورم 40 درصدی است که توانسته آن را به تک‌رقمی تبدیل کند.

وی گفت: هم‌اکنون هزار و 200 شهر کشور به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده است و 25 هزار روستا از اینترنت خانگی برخوردار شده‌اند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجهز شدن تمام شهرهای کشور به نسل سوم و 750 شهر به نسل چهارم تلفن همراه خبر داد و افزود: برای اجرای شبکه ملی اطلاعات از اول دولت یازدهم بیش از 40 هزار میلیارد ریال توسط دولت و 120 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

فرماندار تایباد نیز در این مراسم گفت: با گذشت بیش از سه سال از شروع فعالیت دولت یازدهم اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف این شهرستان انجام شده است و دولت در تمام نقاط کشور به‌ویژه مناطق مرزی و محروم کارنامه درخشانی دارد. حسین شرافتی راد افزود: مرزی بودن شهرستان ایجاب می‌کند که امکانات لازم در تمام بخشها برای مرزنشینان فراهم شود.

وی به جایگاه مرز دوغارون اشاره کرد و گفت: این مرز یکی از مهم‌ترین معبرهای زمینی کشور است که 50 درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی و یک‌سوم نیاز بازارهای کشور افغانستان از این مرز صادر می‌شود.

نماینده مردم شهرستانهای تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: با گذشت بیش از سه سال از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌توان به جرأت گفت که این دولت جزو معدود دولتهایی بوده که تاکنون کوچک‌ترین مشکل یا تنشی در آن دیده نشده است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی افزود: یکی از مهم‌ترین درخواستهای مردم شهرستان تایباد تبدیل‌شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد است که می‌تواند اثرات مثبت در زندگی و معیشت خانواده‌های مرزنشین این خطه داشته باشد. وی اظهار کرد: کشور افغانستان 30 میلیون جمعیت مصرف‌کننده دارد و با توجه به جایگاه مرز دوغارون که یکی از مهم‌ترین گمرکات و مرزهای صادراتی است توجه ویژه به این منطقه ضروری به نظر می‌رسد. جهان‌آبادی گفت: با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد، دروازه صادراتی خراسان رضوی و کشور به کشورهای آسیای میانه باز می‌شود.

وی به حوزه کشاورزی تایباد اشاره کرد و افزود: بیش از 75 درصد مردم این شهرستان به کشاورزی و دام‌پروری مشغول هستند که در صورت فراهم شدن تسهیلات مناسب برای صادرات، برخی محصولات می‌تواند کشاورزی این شهرستان را رونق بخشید. شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *