اسلام‌آباد آبستن حوادث

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۵


اسلام‌آباد آبستن حوادث

اسلامآباد آبستن حوادث

درحالیکه یک روز تا زمان موعود معترضان برای اجتماع گسترده در اسلامآباد باقی است، این شهر به صحنه درگیریهای گسترده پلیس و مخالفان دولت این کشور تبدیلشده است.

939328940

موج جدید درگیری‌ها در پایتخت پاکستان زمانی آغاز شد که «پرویز ختک» سروزیر ایالت خیبرپختونخوا همراه با کاروان بزرگی از معترضان قصد پیوستن به اجتماع اصلی مخالفان دولت را داشت. در این درگیریها پلیس صدها گاز اشک‌آور شلیک کرد تا معترضان حزب «تحریک انصاف» به رهبری «عمران خان» را متفرق کند. گزارشها حاکی است که چندین شلیک نزدیک خودروی سروزیر ایالت خیبرپختونخوا صورت گرفته است.

روزنامه اکسپرس نیوز نیز می‌نویسد که پس از شلیک‌های پی‌درپی پلیس، درگیری با معترضان نیز شدت یافت. در این درگیریها دستکم 14 پلیس زخمی شدند و بیش از 10 خودرو نیز آتش‌گرفته است. به نوشته این روزنامه، پس از پیشروی معترضان به‌سوی محل اجتماع اصلی، پلیس اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی کرده است. «پرویز ختک» درباره این درگیریها به خبرنگاران گفت که همان‌طور که هند به مسلمانان کشمیر ظلم می‌کند به آنها نیز در پاکستان ظلم می‌شود. وی دولت نواز شریف را با انجام اعمال تروریستی علیه مردم پاکستان متهم کرد. پس از اعلام عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف مبنی بر اجتماع وسیع در دوم نوامبر سال جاری میلادی، بسیاری از گروههای حامی او به سمت پایتخت پاکستان حرکت کردند. دولت نواز شریف در حالی اقدام به بستن راهها و بازداشت معترضان کرده است که مجوز این تظاهرات توسط دادگاه عالی پاکستان صادرشده است.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *