اسراییل درصدد تأسیس اولین دانشگاه عربی در سرزمینهای اشغالی


دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵


اسراییل درصدد تأسیس اولین دانشگاه عربی در سرزمینهای اشغالی


اسراییل درصدد تأسیس اولین دانشگاه عربی در سرزمینهای اشغالی

شورای آموزش عالی رژیم صهیونیستی با سندی موافقت کرد که از دولت اسراییل می‌خواهد نخستین دانشگاه عربی را در اراضی اشغالی احداث کند.
رسانه‌های اسراییلی گزارش دادند که دولت اسراییل با ساخت نخستین دانشگاه عربی در اراضی اشغالی موافقت کرده است و این پروژه به‌زودی کلید می‌خورد.
رسانه‌ها اعلام کردند که پنج نهاد و موسسه آکادمیک دو ماه قبل پیشنهادهایی را ارائه دادند و تحقیقاتی را پیرامون فایده ایجاد این دانشگاه تدوین کردند و این نخستین نهاد عربی آموزش عالی در اسراییل خواهد بود. رسانه‌های گزارش دادند که شورای آموزش عالی در هفته‌های آتی اعلام خواهد کرد که چه موسسه‌ای مناقصه تأسیس این دانشگاه را برده است. پروفسور دانیال هیرشکوویچ، رئیس دانشگاه بار ایلان گفت که برای دولت اسراییل مشخص است که برای غلبه بر شکافهای اجتماعی در داخل جامعه اسراییل، باید با آموزش عالی آغاز کند. وی گفت که دو بخش از ساکنان در اسراییل هستند که در بخش آموزش عالی حضور اندکی دارند که آن دو حریدیم (یهودیان تندرو) و عربها هستند و توجه به این دو بخش می‌تواند بسیاری را مشکلات را حل کند و تصمیم دولت اسراییل در مورد عربها جوانب مثبت متعددی را برای جامعه اسراییل به همراه خواهد داشت. این دانشگاه از حمایت مالی دولت اسراییل برخوردار خواهد بود
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *