استقرار 3000 روحانی در مدارس برای ارائه مشاوره مذهبی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵


استقرار 3000 روحانی در مدارس برای ارائه مشاوره مذهبی

دبیر ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزشوپرورش خبر داد:

استقرار 3000 روحانی در مدارس برای ارائه مشاوره مذهبی

563197577

دبیر ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزشوپرورش گفت: سه هزار روحانی تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس کشور مستقر میشوند تا در زمینه مشاورهای و مناسبتهای مذهبی فعالیت کنند.

 حجت‌الاسلام مجتبی ملکی با بیان این‌که فعالیتهای فرهنگی با شاخصه‌های کمی کمتر قابل‌سنجش است، اظهار کرد: استقرار روحانیان در مدارس در راستای همکاریهای مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه انجام می‌شود.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که در چهار سال گذشته روحانیان در 50 مدرسه کشور مستقر بوده‌اند، تصریح کرد: این روحانیان در مدارس به ارائه مشاوره مذهبی به همکاران فرهنگی، اولیا و دانش آموزان می‌پردازند و بدون دخالت در کار دیگران در زمینه کارهای تربیتی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مناسبتهای ملی، مذهبی، امور تربیتی و تبلیغی تعداد مبلغان اعزامی به مدارس طی سالهای اخیر رو به افزایش بوده است و این 2 مجموعه در بخش محتوای آموزشی و کتابهای درسی نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ملکی با بیان این‌که در آموزش منابع انسانی نیز طرحهای مشترک اجرا می‌شود، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای روحانیان شاغل در آموزش‌وپرورش با تأمین اساتید از سوی حوزه‌های علمیه انجام می‌شود. به گفته وی در قالب همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، فرهنگیان کشور به‌زودی در دوره‌های بصیرت افزایی شرکت می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با اشاره به مشکلات موجود در اجرای طرح مدارس امین که با هدف تربیت دینی در کنار آموزش انجام می‌شود، گفت: در اجرای این طرح در کشور 2 مشکل عمده کمبود اعتبار و نیروی انسانی مشهود است.

ملکی افزود: سه هزار روحانی تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس کشور مستقر می‌شوند تا در زمینه مشاوره‌ای و مناسبتهای مذهبی فعالیت کنند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *