استقرار کامل سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۶


استقرار کامل سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت

استقرار کامل سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت از استقرار کامل و ارتقای سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۰ کشوری خبر داد و گفت: یک هزار و ۸۱ مورد از مجموع شکایتهای ثبتشده در این سامانه در تعطیلات نوروز، مورد پیگیری کامل قرارگرفته است.

دکتر محمدحسین میر دهقان از استقرار کامل و ارتقای سامانه رسیدگی به شکایات ١٩٠ کشوری و جایگزینی آن با سامانه‌های ١۴٩٠، ١۵٩٠ و ١۶٩٠ وزارت بهداشت طی روزهای آتی خبر داد و گفت: از اطلاعات سامانه ١٩٠ در جهت رعایت حقوق‌گیرندگان خدمات بهداشتی و درمانی و برای ارزیابی اعتباربخشی مراکز درمانی کشور بهره‌برداری می‌شود. وی با بیان این‌که در تعطیلات نوروزی نیز این سامانه برای رسیدگی به شکایات مردمی فعال بود، افزود: در این راستا از ۲۶ اسفندماه سال ۹۵ تا پایان تعطیلات نوروز، کارشناسان سامانه ۱۹۰ به ۸ هزار و ۹۷۱ تماس مردمی پاسخ داده‌اند. در عین حال از تعداد یک هزار و ۳۵۰ شکایت ثبت‌شده در این سامانه، یک هزار و ۶۵ مورد مرتبط با حوزه درمان، ۲۰۰ مورد مرتبط با اورژانس ۱۱۵ و ۸۵ مورد مرتبط با تعرفه بوده‌اند. یک هزار و ۸۱ مورد از مجموع شکایتهای ثبت‌شده، مورد پیگیری کامل قرارگرفته و ۲۶۹ مورد نیز در دست رسیدگی هستند.

میر دهقان ضمن تشکر از کادر درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی به دلیل خدماتی که به مردم در ایام نوروز ارائه کردند، افزود: هم‌چنین از ستاد دانشگاهها، رؤسا و مدیران بیمارستانها، بازرسان نظارت بر درمان، بهداشت و اورژانسها که با حضورشان در مراکز درمانی و اورژانسهای پیش بیمارستانی، آرامش و آسایش مردم را تأمین کردند، تشکر می‌کنم. در عین حال تأکید می‌کنم که ناظرین نظارت بر مراکز درمانی و اورژانسها در طول سال فعال خواهد بود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *