استقبال سازمان همکاری اسلامی از قطعنامه «یونسکو» درباره مسجدالاقصی

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۵


استقبال سازمان همکاری اسلامی از قطعنامه «یونسکو» درباره مسجدالاقصی

استقبال سازمان همکاری اسلامی از قطعنامه «یونسکو» درباره مسجدالاقصی

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیهای از قطعنامه اخیر «یونسکو» که هرگونه ارتباط تاریخی یهودیان با مسجدالاقصی را رد کرده بود، استقبال کرد.

 به نقل از پایگاه النشره، سازمان همکاری اسلامی از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای در سازمان «یونسکو» که هرگونه ارتباط تاریخی یهودیان با مسجدالاقصی و قدس اشغالی را رد می‌کند، استقبال کرد. دراین بیانیه آمده است که این قطعنامه نشانگر مخالفت جامعه بین‌الملل با تمام سیاستها و اقدامات رژیم اشغالگر قدس در محو حقایق تاریخی و خدشه واردکردن به حقوق سیاسی، فرهنگی و مذهبی مردم فلسطین در قدس اشغالی است. اتحادیه عرب نیز پیش‌ازاین با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از قطعنامه اخیر سازمان «یونسکو» علیه رژیم صهیونیستی، این اقدام را «تاریخی» توصیف کرد.

لازم به ذکر است که سازمان یونسکو بعدازظهر پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجدالاقصی و یهودیان را رد می‌کند و این مسجد رامکانی مقدس برای مسلمانان می‌داند.

این طرح بارأی مثبت 24 کشور به تصویب رسید اما 6 کشور ازجمله آمریکا و انگلیس به آن رأی منفی دادند ضمن اینکه 26 کشور نیز از رأی دادن به آن خودداری کردند.

تصویب پیش‌نویس این قطعنامه با استقبال گسترده فلسطینیان و در مقابل، خشم و ناراحتی صهیونیستها و در رأس آنها بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *