استفاده نادرست از فضای مجازی و ماهواره مشکلات اخلاقی را عادی می‌کند

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۵


استفاده نادرست از فضای مجازی و ماهواره مشکلات اخلاقی را عادی می‌کند

یک مشاور و روانشناس تربیتی هشدار داد

استفاده نادرست از فضای مجازی و ماهواره مشکلات اخلاقی را عادی میکند

837624296

یک مشاور و روانشناس تربیتی با بیان اینکه برخی آسیبهای اجتماعی منحصر به سنین و گروههای سنی خاصی است گفت: بسیاری از آسیبهایی که در گروه سنی دبیرستان بروز پیدا میکرد، امروزه به دبستانها راه پیدا کرده است.

 معصومه بهرامی به بررسی ضرورت اجرای برنامه‌های پیش‌گیرانه از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان پرداخت و گفت: امروز با استفاده از فضای باز اینترنت، ماهواره و برخی از شبکه‌های مجازی، شاهد هستیم که بسیاری از مشکلات اخلاقی در جامعه عادی شده است.

وی افزود: برخی آسیبهای اجتماعی مربوط به سنین و گروههای سنی خاصی می‌شود؛ علاوه بر این بسیاری از آسیبهایی که در گروه سنی دبیرستان بروز پیدا می‌کرد، امروزه به دبستانها راه پیدا کرده است. بهرامی همچنین با بیان اینکه متأسفانه بلوغهای زودرس جنسی و عدم اطلاعات و راهنمایی خانواده و مربیان مدارس، نتایج منفی شدیدی را در مقطع ابتدایی برجای گذاشته است گفت: ریشه هر رفتاری در جامعه از خانواده نشأت می‌گیرد، اگر خانواده آگاه باشد، بسیاری از مشکلات امروزی رفع شده و بروز نمی‌کند. این مشاور تربیتی در خصوص ارتباط مطلوب خانواده با مدرسه توضیح داد: هماهنگ شدن خانواده و مدرسه در رشد و تربیت فرزندان بسیار مهم و مؤثر است. متأسفانه امروزه به دلیل عدم آگاهی و جهل بسیاری از خانواده‌ها، در مقاطع پیش‌دبستانی نیز شاهد رشد آسیبهای اجتماعی و انحرافی هستیم.

وی تأکید کرد: امروزه با استفاده از فضای باز اینترنت، ماهواره و برخی از شبکه‌های مجازی، شاهد هستیم که بسیاری از مشکلات اخلاقی در جامعه عادی شده است. بهرامی با اشاره به رشد آسیبهای اخلاقی در مدارس اظهار کرد: عدم اطلاعات صحیح در خانواده آسیبهای اخلاقی را در فرزندان و در سنین کودکی افزایش داده است. این مشاور تربیتی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد هم‌چنین در ادامه با اشاره به نقش خانواده‌ها در مدارس، اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌های دانش‌آموزان از شرکت در جلساتی که مشاوران مدرسه برگزار می‌کنند، سرباز زده و مورد اهمیت قرار نمی‌دهند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *